Początki marki Lorus sięgają 1982 roku. Właśnie wtedy na rynek trafiła pierwsza kolekcja zegarków tego producenta. Marka Lorus została stworzona przez manufakturę Seiko i do dziś jest nierozłącznym elementem Seiko Watch Corporation.

Japończycy zdecydowali się na stworzenie nowej marki z kilku powodów.

Głównym z nich była chęć zaspokojenia zapotrzebowania na zegarki przeznaczone dla ludzi młodych i dynamicznych, pragnących posiadać kilka modeli zegarków, które będą mogli dobierać do różnych strojów oraz okazji. Czasomierze musiały spełniać również określone kryteria jakościowe, być ciekawe stylistycznie, wykonane z dobrych materiałów oraz nie kosztować fortuny.

Poziom cenowy zegarków to kolejny powód dla którego zdecydowano się na wykreowanie odrębnej marki. Firma Seiko ma w swojej ofercie modele zegarków w bardzo szerokim przekroju cenowym – od około 500 złotych do kilkunastu tysięcy złotych.

Seiko cieszy się dużą popularnością, zaufaniem i poważaniem wśród klientów, przez co pozycja tej japońskiej marki na rynku zegarmistrzowskim jest silnie ugruntowana. Wprowadzenie do sprzedaży modeli z niższego pułapu cenowego pod tą marką mogłoby osłabić pozycję Seiko, dlatego uzasadnione było utworzenie marki Lorus, tak pod kątem PR-owym jak i biznesowym.

Zegarki Lorus stanowią połączenie bardzo atrakcyjnej ceny z możliwie wysoką jakością wykonania. W swojej klasie budżetowej wyroby tej marki prawdopodobnie nie mają sobie równych pod tym względem. Seiko jako manufaktura jest producentem samowystarczalnym. Oznacza to, że jest w stanie wyprodukować każdy element zegarka we własnych fabrykach. Mowa tutaj nie tylko o mechanizmach, czy kopertach, ale także bateriach, szkłach, a nawet paskach wraz ze sprzączkami. Dzięki temu ostateczny koszt wytworzenia zegarka pomniejszony jest o marże innych firm, które nie uczestniczą w procesie produkcyjnym. Ma to również pozytywny wpływ na kontrolę jakości.

Jako pionier wykorzystania technologii kwarcowej w zegarkach naręcznych, firma Seiko silnie wyspecjalizowała się w tej dziedzinie. Ponad dekada prac i badań w tym obszarze pozwoliły na optymalizację produkcji mechanizmów kwarcowych, a co za tym idzie, znaczną obniżkę kosztów ich wytwarzania. Dzięki temu, w latach 80. XX wieku, posiadanie czasomierza zasilanego baterią, którego wartość jeszcze 10 lat wcześniej osiągała nawet cenę nowego samochodu średniej klasy, stało się możliwe dla niemal wszystkich.

Wraz ze wzrostem dostępności zegarków z uwagi na ich niższą cenę, zmieniło się także podejście do nich ze strony klientów.

Poza funkcjonalnością związaną z odmierzaniem czasu, zegarek zaczął być również traktowany jako element biżuteryjny podkreślający styl. Zaczęto dopasowywać zegarki do różnego rodzaju ubioru i okazji, co spowodowało, że jeden model nie wystarczał. Był to idealny moment dla marki Lorus, która od samego początku powstania, dzięki bogatej i zróżnicowanej ofercie oraz przystępnej cenie swoich zegarków, zyskała wielu fanów na całym świecie.

„Zegarek, któremu możesz zaufać” – motto marki LORUS

Mimo bardzo przystępnej ceny, zegarki marki Lorus wykonane są rzetelnie, z zachowaniem odpowiednich standardów jakościowych. Dzięki prostej i przemyślanej konstrukcji mechanizmów kwarcowych są także niezawodne. Właśnie ta cecha stała się głównym motywem tworzącym hasło marki, które brzmi: “A watch you can trust!”, co po przetłumaczeniu na polski oznacza “zegarek, któremu możesz zaufać!”.

Lorus to firma o globalnym zasięgu. Jej produkty, dzięki rozbudowanej sieci autoryzowanych dealerów dostępne są już niemal w 70 krajach na całym świecie. Od momentu powstania w 1982 roku sprzedano ponad 135 mln zegarków tej marki. W Polsce Lorus dostępny jest od 2007 roku. Importem, dystrybucją oraz serwisem marki na terenie naszego kraju zajmuje się Grupa Zibi S.A.

W styczniu 2014 Seiko Watch Corporation zostało partnerem Fundacji Novaka Djokovicia, założonej w 2007 roku. Jej działalność skupia się na pomocy dzieciom w trudnej sytuacji materialnej i środowiskowej zarówno w Serbii, jak i innych częściach świata. Zebrane środki przekazywane są głównie do szkół oraz instytucji, gdzie przeznacza się je na edukację, sport i inne zajęcia dla najmłodszych.

Bogata oferta marki Lorus

Oferta zegarków marki Lorus jest bardzo rozbudowana. W każdym kolejnym sezonie ukazuje się bardzo bogata paleta modeli podążających za aktualnymi trendami. Kolekcję Lorusa podzielić można na cztery podstawowe grupy: sportową, urban, damską oraz dziecięcą.

Kolekcja sportowa zegarków marki LORUS. Dla fanów sportu

Kolekcja sportowa – stanowi najbardziej rozbudowaną i różnorodną grupę modeli, którą dodatkowo podzielić można na dwie mniejsze podgrupy, przyjmując za kryterium sposób prezentowania godziny: analogowy i cyfrowy.

Modele sportowe wskazujące czas przy pomocy wskazówek wyposażone są zazwyczaj w dodatkową funkcję w postaci chronografu, który znacząco wzmaga sportowy, dynamiczny wygląd.

Koperty “sportowych analogów” marki Lorus wykonane są ze stali szlachetnej. Wybrane modele posiadają również dodatkowe powłoki nadające jeszcze ciekawszych walorów estetycznych. Tarcze chroni szkło mineralne o profilu płaskim lub nieco sferycznym.

Wodoszczelność modeli z tej grupy zegarków wynosi zazwyczaj 10 atmosfer, co pozwala na nurkowanie swobodne oraz skakanie do wody z zegarkiem na ręku. Zdarzają się też modele posiadające niższą klasę, na poziomie 50 metrów. Takie modele nie są odporne na działanie wody pod zwiększonym ciśnieniem. Kolekcja sportowych zegarków Lorusa w wersji analogowej posiada szeroki wachlarz wariantów pasków skórzanych i silikonowych, często wyposażonych w kolorowe przeszycia. Poza nimi, modele zestawione są także z bransoletami ze stali szlachetnej.

Cena Lorusa z tej grupy mieści się w przedziale od 250 do 500 złotych.

Zegarki z kolekcji sportowej wyposażone w wyświetlacze ciekłokrystaliczne oferują dodatkowe funkcje, takie jak: stoper, timer, alarm, czy podświetlenie. Ta gama modeli jest wykonana najczęściej z materiałów syntetycznych. Mowa tu zarówno o kopertach z poliuretanu, a także akrylowych szkłach. Zdarzają się również modele ze stalowymi kopertami, które posiadają szkła mineralne. Zazwyczaj należą do nich modele cyfrowo-analogowe wyposażone w dwa niezależne mechanizmy umieszczone w jednym korpusie.

Wśród Lorusów z wyświetlaczem cyfrowym nie znajdziemy modeli zestawionych z paskami skórzanymi. Modele te wyposaża się najczęściej w paski z poliuretanu lub silikonu, ewentualnie w bransolety ze stali szlachetnej, które spotkać można zazwyczaj w cyfrowo-analogowych wersjach. Cała sportowa kolekcja cyfrowych modeli posiada klasę wodoszczelności na poziomie 10 atmosfer.

Jeżeli chodzi o przedział cenowy, to jest on nieco szerszy niż w poprzedniej podgrupie. Zegarki tego typu można nabyć już od kwoty 140 złotych, a najdroższe nie przekraczają 470 złotych.

Kolekcja URBAN – miejska kolekcja dla fanów causalowego stylu

Kolejną dużą grupę stanowią modele klasyfikowane przez producenta jako “Urban” – co w dosłownym tłumaczeniu z j. angielskiego oznacza “miejski”.

Kolekcja URBAN skupia modele charakteryzujące się stylem klasycznym i casualowym.

Zdecydowana większość zegarków z tej serii to modele o prostej konstrukcji. Najczęściej stosowaną funkcją dodatkową jest wskazanie datownika z oknem umieszczonym na godzinie 3 lub 6. Rzadziej występuje on w wersji bardziej rozbudowanej, czyli tzw. multi-daty.

Bardziej zaawansowane modele oferują funkcję stopera. Kolekcja “Urban” jako jedyna w ofercie marki Lorus posiada zegarki wyposażone zarówno w mechanizmy kwarcowe, jak i mechaniczne, chociaż tych drugich jest stosunkowo niewiele i są niezwykle. Przykładem może być limitowany do 500 egzemplarzy model o referencji RL445AX9G, którego sercem jest mechanizm Seiko z automatycznym naciągiem oznaczony symbolem Y676, powstały na bazie kalibru 7S26.

W klasycznych modelach marki Lorus montowane są szkła mineralne. Istnieją jednak nieliczne wyjątki, w których wykorzystano szafir. Przykładem może być model o referencji RS907AX9.

Klasa wodoszczelności w tej grupie zegarków wynosi 50 lub 100 metrów. Jeżeli chodzi o koperty, to wykonane są one wyłącznie ze stali szlachetnej. Z tego samego materiału tworzone są bransolety z klasycznymi ogniwami lub typu mesh. Inną opcją są paski wykonane ze skóry naturalnej barwione zazwyczaj na kolor czarny lub brązowy.

“Miejskie” modele marki Lorus nabyć można w cenie od 230 złotych do 600 złotych.

Damskie zegarki marki LORUS – modele w każdym stylu

Japońska marka Lorus posiada również bardzo bogatą ofertę damskich zegarków, które tworzą kolejną grupę. Panie mają do wyboru wiele ciekawych modeli w każdym stylu. Od klasycznych, przez casualowe, biżuteryjne, aż po sportowe. Stylistyka damskich zegarków odpowiada najnowszym trendom panującym na rynku.

Modele te mają koperty wykonane ze stali szlachetnej lub mosiądzu.

Często posiadają również powłoki w kolorze żółtego bądź różowego złota lub czarnym. Wodoszczelność zegarków zazwyczaj nie przekracza 50 metrów, jednak zdarzają się także modele z klasą 100 m.

W kolekcji damskiej dominują nieskomplikowane mechanizmy kwarcowe, które w ramach dodatkowych funkcji oferują z reguły wskazania datownika bądź multi-daty. Zegarki zestawiane są z paskami skórzanymi w różnorodnych kolorach lub stalowymi bransoletami w różnym stylu.

Ceny zegarków z damskiej kolekcji marki Lorus zaczynają się od kwoty 180 złotych, natomiast najdroższe modele są do nabycia za 470 złotych.

Zegarki LORUS dla dzieci. Dziecięcy czas pełen zabawy

Lorus nie zapomniał także o najmłodszych użytkownikach zegarków, dając im do wyboru zarówno wersje wskazówkowe, jak i cyfrowe. Wszystkie modele juniorskie wyposażono są w szkła akrylowe oraz silikonowe paski w bogatej palecie kolorów.

Klasa wodoszczelności również jest taka sama i wynosi aż 100 metrów, co pozwala dzieciom na pełną swobodę użytkowania w kontakcie z wodą.

W zależności od modelu zegarki mogą posiadać również dodatkowe funkcje, takie jak: stoper, timer, datownik, alarm czy podświetlenie, które może występować również w wersjach analogowych.

Wśród kolekcji juniorskiej znajdują się również zegarki z logo Fundacji Novaka Djokovicia, których sprzedaż pomaga wesprzeć jej działania.

 

Paweł Zgiep

*Zaprezentowany artykuł to materiał edukacyjny nr 12/16 pochodzący z 2. edycji Wielkiej Matury z Wiedzy o Zegarkach.

Baner