
„Ja jestem Pan Tik Tak, ten zegar to mój znak”. Te słowa dzisiejszym dzieciakom nie mówią już nic. Za to znają je doskonale ich rodzice. Dlatego wszyscy, którzy chcieliby w swoich pociechach zaszczepić zamiłowanie do solidnego rzemiosła oraz, nie bójmy się użyć tego słowa, sztuki, jaką jest zegarmistrzostwo, właśnie zyskują ku temu okazję.
Na rynek wchodzi bowiem książeczka dla dzieci opowiadająca o zegarkach i zegarach. Wspólne jej czytanie stanie się wspaniałą przygodą, podczas której minuty będą mijać niepostrzeżenie, jak to zwykle bywa podczas świetnej zabawy.
„Z jak Zegarek – Abecadło młodego kolekcjonera”, bo tak zatytułowana jest książeczka, powstała w wyniku dociekliwości pewnego młodego człowieka imieniem Leon, którego tata postanowił napisać ją, by odpowiedziała na wszystkie pytania odkrywcy dotyczące „cyk-cyków”. Autorami książki są Michał Dunin i Przemek Puchalski, na co dzień współpracownicy w agencji reklamowej WebTalk, prywatnie ojcowie ciekawych świata 2-latków.
ABC wiedzy o zegarkach dla małych i tych nieco starszych pasjonatów czasomierzy
Michał Dunin, założyciel agencji, jest blisko związany z rynkiem zegarków. W 2012 r. reaktywował legendarną markę Błonie, która sprzedaje zegarki inspirowane klasycznymi „błoniakami” z lat 50. i 60; jest także współwłaścicielem luksusowej marki Chopin Watches, która posiada międzynarodowe prawa od Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.
Chciałem dzielić się pasją z synem już od Jego najmłodszych lat. W sklepach jest ogromny wybór książek dla dzieci o samochodach i dinozaurach, lecz brakuje pozycji o zegarkach.
Stąd powstał pomysł, by wspólnie z Przemkiem Puchalskim, stworzyć „Z jak Zegarek”. Moim zdaniem warto wciągać dzieciaki w nasze zainteresowania. Mam nadzieję, że nasza książeczka stanie się sposobem na wspólne spędzanie czasu, tym bardziej, że fanów zegarmistrzostwa jest w Polsce wielu. – skomentował autor – Michał Dunin.
Przyszli kolekcjonerzy zegarków dowiedzą się m.in. czym jest łabędzia szyja oraz koperta.
I czy zegarek naprawdę potrafi pokazywać fazy księżyca?
Książeczka ma 40 stron, a na jej końcu znajduje się słownik pojęć wyjaśniający wszystkie terminy, jakie widnieją na wcześniejszych stronach. Dzięki temu wspólne czytanie to także wspólne zdobywanie wiedzy z obszaru zegarmistrzostwa – zarówno dla dziecka, jak i rodzica. Cała publikacja jest utrzymana w przyjemnej kolorystyce i doskonale dopracowana.
Współautorem książki odpowiadającym za oprawę graficzną publikacji jest Przemysław Puchalski, dyrektor kreatywny agencji WebTalk oraz autor projektu jednego z zegarków marki Błonie, modelu WX302.
Mój synek Gustaw – także 2-latek – ma z kolei zacięcie do projektowania. Cierpią na tym nasze ściany i wszelkie powierzchnie, na których młody artysta ćwiczy ekspresję twórczą. Nie mogłem odmówić współpracy przy tym projekcie, bo wiem, że jest to książeczka, która zainteresuje mojego syna i po którą chętnie sięgniemy.
Myślę, że to niezwykle wartościowe, by przekazywać zamiłowanie do rzemiosła najmłodszemu pokoleniu. Być może z lektury tej książeczki powstanie niejedna dziecięca, a potem już dorosła pasja” – dodaje.
Michał Dunin zaprosił do współpracy polskie marki zegarków.
Na udział zdecydowały się: Balticus, Błonie, Chopin Watches, Christine Granville, Leon Prokop, POLPORA, Xicorr i Vratislavia Conceptum. Z kolei za korektę merytoryczną odpowiada Stowarzyszenie Promocji i Rozwoju Zegarmistrzostwa.
Jest to pierwsza tego typu inicjatywa, jednak deklaracje stron są pozytywne i napawają optymizmem, iż w przyszłości zostanie zrealizowanych więcej tego typu przedsięwzięć konsolidujących branżę.
Cena i dostępność
Książka dostępna jest w cenie 19,95 zł w sklepie firmowym Błonie, u partnerów oraz w wybranych zakładach zegarmistrzowskich.
Redakcja Zegarki i Moda
*Materiał prasowy