Temat ochrony środowiska aktualnie jest jednym z kluczowych zarówno w branży fashion, jak i zegarmistrzowskiej. Wiele marek modowych zaczęło angażować się w walkę z ociepleniem klimatu. Jedna z nich wyróżnia się szczególnie. Chodzi o markę Timberland, której integralną częścią jest natura, przyroda i środowisko.

Zaczęło się od musztardowych butów

Timberland.

Dla wielu pierwsze skojarzenie związane z tą marką to musztardowe buty. Stworzone w 1973 roku przez Natana Swartza powstały po to, by mocno stąpać po Ziemi.

Z czasem marka zyskała na tyle uznania i popularności wśród konsumentów, że zaczęła wprowadzać inne akcesoria niż tylko buty. Wśród nich pojawiły się oczywiście również zegarki. Swoim stylem nawiązywały do outdoorowego DNA marki.

Masywne koperty wykonane ze stali szlachetnej, w zależności od potrzeb, sprawdzą się w wielu codziennych sytuacjach, a paski wykonane ze skóry naturalnej bądź stalowe bransolety pozwolą na dopasowanie zegarka do każdej stylizacji.

Zanim opowiemy Wam więcej o działaniach CSR marki, zachęcamy do obejrzenia krótkiego klipu marki „Responsible Leather”.

Video prezentuje podejście Timberlanda do ochrony środowiska i zalet z tego płynących. Zobaczcie sami:

„Made with genuine leather”. Certyfikowana skóra w zegarkach

“Better leather”, czyli lepsza skóra. Informację tego typu marka Timberland umieszcza na wewnętrznej stronie pasków zegarków.

Co to oznacza?

To, że materiały użyte do ich stworzenia pochodzą tylko i wyłącznie od certyfikowanych dostawców. Certyfikat taki mogą otrzymać jedynie ci producenci, którzy gwarantują, że ich produkcja ma jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne.

Bardzo ważne jest, aby w trakcie produkcji odpowiednio zarządzać zużyciem energii oraz wody. Oczywiście proces ten nie może również generować zbyt wielkich odpadów niemożliwych do późniejszego przetworzenia.

Tylko spełniając tak rygorystyczne wymogi, marka Timberland może tworzyć równie wytrzymałe co flagowe buty paski zegarków. W taki oto sposób, nie tracąc w żadnym stopniu na jakości możemy otrzymać produkt trwały, ponadczasowy, bez uszczerbku dla środowiska.

Ekologiczny lider sadzi drzewa na całym świecie

Warto przypomnieć, że pierwotna nazwa firmy brzmiała “Timberlander”. W wolnym tłumaczeniu oznacza to “człowieka z lasu”. Od samego początku marka Timberland związana była z naturą, a jej produkty miały na celu ułatwić zbliżenie do natury.

Od 2001 roku marka Timberland aktywnie angażuje się w tematy środowiska i ekologii. Według raportów od 2001 roku do 2020 roku posadzono 12 579 119 drzew. W samym 2020 roku zostało posadzonych 1 793 376 nowych drzew.

Co więcej, Timberland zobowiązał się, że do 2025 roku posadzi 50 milionów nowych drzew. Zadanie jakie przed sobą postawili robi wrażenie, ale biorąc pod uwagę jak działają do tej pory jak najbardziej realne do osiągnięcia.

Marka Timberland w swoich działaniach współpracowała z partnerami z Dominikany, Haiti oraz pustyni Horqin w Chinach. Dodatkowo działając razem z organizacjami jak Tree Aid i Trees for the Future posadzono milion drzew w Senegalu i Mali w Afryce Zachodniej.

Patrząc na te liczby można śmiało postawić markę Timberland jako ekologicznego lidera wśród marek modowych na świecie. Jeszcze większe wrażenie robi zaangażowanie pracowników marki w dobrowolny wolontariat i udział np. w akcjach sadzenia drzew.

Pracownicy Timberlanda zaangażowani w ochronę środowiska

Dla marki Timberland jedną z najważniejszych wartości jest dbanie o pracowników.

Firma chętnie inwestuje w kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje.

Dodatkowo dbając o to, aby każdy z pracowników mógł wykazać się zaangażowaniem, marka Timberland stworzyła specjalne, autorskie programy pracownicze. Pozwalają one wykorzystać kreatywność pracowników.

Pierwszym z nich jest “Path of Service™”. Ten program wolontariatu daje pełnoetatowym pracownikom do 40 płatnych godzin rocznie na służbę i pomoc w swoich społecznościach. Natomiast w przypadku pracowników pracujących w niepełnym wymiarze godzinowym do 20 płatnych godzin rocznie na te same cele.

Drugą opcją jest program “Pillar Service Events”. Ma on na celu pomoc pracownikom w odpowiedni sposób wykorzystać godziny pracy.

Marka Timberland organizuje w ciągu roku dwa dni specjalne: “Dzień Ziemi” na wiosnę oraz autorską imprezę “Serv-a-palooza” na jesień.

CSR, czyli jak odpowiedzialnie zarządzać firmą?

Pracownicy Timberland w 2014 roku świętowali swoją milionową godzinę prac społecznych.

Od tego roku godzin tych jest o wiele, wiele więcej.

Co roku zespół wolontariuszy ds. CSR (czyli społecznej odpowiedzialności biznesu) marki Timberland dąży do zwiększenia zaangażowania pracowników w prace społeczne. Dzieje się to poprzez oferowanie pracownikom nowych możliwości obsługi.

Ciekawostką, a zarazem czymś godnym pochwały jest fakt, że osoby należące do drużyny ambasadorów ds. CSR nie zajmują się jedynie tą kwestią. Jak każdy pracownik mają swoje standardowe obowiązki służbowe. To tylko podkreśla jak bardzo zaangażowani są w misję i wartości marki.

Raporty firmy udostępniane publicznie

Marka Timberland poza zachęcaniem swoich pracowników do pracy na rzecz społeczeństwa, stara się też inspirować innych.

W wydarzeniach, które organizują wcielają swoich partnerów biznesowych, dystrybutorów, konsumentów oraz lokalne społeczności. Ma to na celu promowanie zachowań proekologicznych i prospołecznych wśród użytkowników. Czym większy udział wszystkich w osiąganiu założonych przez Timberland celów, tym stają się one bardziej rzeczywiste.

Godnym uwagi jest również to, że Timberland nie ukrywa swoich wyników, a wręcz przeciwnie. Udostępniane są raporty pokazujące w jaki sposób przedsiębiorstwo jest zarządzane oraz jakie są plany i kierunki rozwoju. Powiedzmy sobie szczerze, nie jest to praktyka powszechnie stosowana przez firmy.

Zegarki Timberland – dostępność i cena

Jest coś niezwykłego w tym jak marka zajmująca się modą jest zaangażowana w walkę o lepsze jutro. Można wręcz pomyśleć, że gdyby każda z globalnych marek podeszła choć w połowie tak poważnie do problemów z którymi walczy Timberland, nasz świat mógłby wyglądać zupełnie inaczej, a na pewno lepiej.

Jeśli i Wy chcecie dołączyć do misji marki Timberland, to rozważcie zakup nowego modelu. Ich zegarki na paskach z “lepszej skóry” dostępne są w salonach i sklepie internetowym Time Trend. Zegarki oferowane są w przedziale cenowym od ok. 400 zł do 1100 zł w zależności od wybranego modelu.

Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje dotyczące marki Timberland znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki tu – TIMBERLAND.

Mateusz Pycia

Baner