
Ostatnie wydarzenia mające miejsce w Ukrainie poruszyły całym światem. Historia po raz kolejny utwierdza wszystkich w przekonaniu, że w chwili zagrożenia my – jako kraj, ludzie, a także jako świat – potrafimy się zjednoczyć i działać. Polskie marki bez względu czy są ogromne, czy nieco mniejsze postanowiły dać coś od siebie, by wspomóc naszych sąsiadów zza wschodniej granicy.
Tuż po wybuchu wojny w Ukrainie wiele działań promocyjnych w mediach społecznościowych zostało wstrzymanych.
Wiele marek podejmowało tematy lub udostępniało posty związane tylko i wyłącznie z obecną sytuacją na świecie.
Wiele tradycyjnych działań marketingowych zostało zawieszonych. Czas ten pozwolił wielu firmom na włączenie się w działania wspierające Ukrainę. Jest to wyraz nie tylko pomocy, ale także poruszenia i niezgody na zaburzenie światowego pokoju.
Grupa LPP – karty upominkowe
Spółka LPP jest polską firmą z rodzinną tradycją. Zarządza kilkoma markami modowymi – Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
Grupa LPP postanowiła nie być bierna i szybko zareagowała na potrzeby naszych wschodnich.
Sytuacja jest jednak bardzo dynamiczna – z dnia na dzień potrzeby są rozmaite, co wielokrotnie podkreślają media i organizacje humanitarne. Z tego względu grupa nie zakończyła swoich działań na jednorazowej darowiźnie. Przekazała ponad 20 mln złotych na fundację organizującą pomoc dla uchodźców na terenie Polski, jak i Ukrainy.
Wśród działań podjętych przez LPP jest również wsparcie finansowe ukraińskich pracowników, a także karty upominkowe dla osób potrzebujących, dzięki którym możliwe jest zakupienie odzieży w sklepach prowadzonych przez spółkę LPP.
4F – pomocowe cegiełki
Polska marka 4F tworząca odzież i dodatki sportowe przekazała kwotę 500 tysięcy złotych na rzecz Ukrainy.
Polska sieć (a dokładniej OTCF oraz fundacja 4f pomaga) zorganizowała pomoc rzeczową przekazując odzież, żywność, odżywki i witaminy osobom, które uciekły przed wojną do Polski oraz tym, którzy na niej przebywają w Ukrainie.
Marka w ramach wsparcia Ukrainy oferuje pokrycie kosztów zakwaterowania uchodźcom do czasu znalezienia przez nich bezpiecznego miejsca we własnym zakresie. W związku z tą akcją 4F zaprasza do kontaktu hotele, ośrodki i firmy, które chciałby udostępnić miejsca noclegowe i zakwaterowania dla osób uciekających przed wojną. Kilka dni temu rozpoczęła się akcja tak zwanych koszulek cegiełek, które będą sprzedawane w sieci.
Cały przychód ze sprzedaży bluzek zostanie przekazany na pomoc Ukrainie.
CCC – buty dla potrzebujących
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci polskich sklepów obuwniczych CCC włączając się do akcji na rzecz pomocy Ukrainie zorganizowała zbiórkę używanego obuwia, które następnie zostaną przekazane osobom potrzebującym.
Akcja działa pod hasłem #PodarujSwojeButy i daj im drugie życie. Marka CCC zachęca, by używane obuwie w dobrym stanie przynieść do dowolnego sklepu sieci CCC, a następnie wszystkie pary butów zostaną zdezynfekowane i przekazane potrzebującym.
Co więcej, marka CCC przekazała 10 000 nowych par butów ukraińskim rodzinom, marka zapowiada, że niebawem poszerzy swoje działania o kolejne darowizny. Firma w ramach akcji „CCC Pomaga” zapewnia także pomoc dla uchodźców w znalezieniu zakwaterowania.
Answear.com – bez wstydu i strachu
Answear.com to polska spółka prowadząca platformę sprzedażową z ubraniami i dodatkami w wielu krajach.
Firma postanowiła wesprzeć akcję na rzecz pomocy Ukrainie i przekazała ponad 200 000 złotych na ten cel. Są zapowiedzi, że na tym marka nie zakończy swoich działań. Niebawem do darowizny ma dołączyć kolejna porcja wsparcia, tym razem ma zostać przekazany cały dochód ze sprzedaży limitowanej kolekcji „No shame. No fear.”.
Darowizna ma wesprzeć obywateli Ukrainy, którzy zostali poszkodowani w wyniku wojny.
Monnari – pokoje w Łodzi dla matek z dziećmi
Firmy modowe postawiły nie tylko na pomoc finansową.
Monnari – polska marka sprzedająca kobiecą odzież, a także dodatki, buty i torebki zaoferowała pomoc w postaci udostępnienia pokojów w centrum Łodzi na czasowy pobyt dla matek z dziećmi uciekających z Ukrainy.
Apart – poszkodowanym przez wojnę
Polska marka biżuteryjna Aparat przekazała kwotę 100 000 złotych na Polskiej Akcji Humanitarnej SOS UKRAINA na rzecz pomocy poszkodowanym przez wojnę osobom z Ukrainy.
Bombshe, Laurella, ORSKA i inne marki także w akcji!
Liczy się każda pomoc. Wiele firm, również tych nieco mniejszych, zadeklarowało przekazanie części dochodu na rzecz pomocy Ukrainie. Wśród nich etyczna, polska marka Bombshe, a także firma Laurella.
Zysk z jedno lub kilkudniowej sprzedaży na rzecz pomocy Ukrainie przekazuje m.in. marka biżuteryjna Orska, firma odzieżowa 303 Avenue czy marki projektantów mody Łukasza Jemioła i Magdy Butrym.
Podobne działania podjęła również rodzinna sieć biżuteryjna Ania Kruk, która będzie przekazywała 1 zł od każdej sprzedanej sztuki biżuterii w ramach kampanii #Sisterhood na rzecz pomocy Ukrainie.
Julia Jarosz
*źródła zdjęć: www.lppsa.com, blog.ccc.eu, corporate.ccc.eu, answear.com, szalenstwozakupow.pl, pexels.com.