Uroczy miś to symbol jednej z najbardziej znanych marek biżuteryjnych. Historia Tous swymi korzeniami sięga roku 1920, a dziś uwielbiana jest przez celebrytów i miłośników pięknych dodatków na całym świecie. Poznaj historię marki Tous i uroczego misia, który stał się symbolem.

Hiszpańskie korzenie, biżuteryjny sznyt 

Firma Tous to znane hiszpańskie przedsiębiorstwo, które projektuje i produkuje biżuterię z charakterystycznym motywem misia.

Początki marki sięgają 1920 roku, kiedy to młody uczeń, Salvador Tous Blavi, rozpoczął swoją działalność w branży zegarmistrzowskiej. W wieku 21 lat Salvador Tous Blavi wraz z żoną Teresą Ponsa przeniósł się do Manresy, nieopodal Barcelony i tam założył swój warsztat zegarmistrzowski. Przez lata marka rozwijała się sukcesywnie, krok po kroku.

Wszystko zmieniło się w latach 60. XX wieku, kiedy to stery w firmie przejął syn założycieli, Salvador Tous i jego żona Rosa Oriol. Wspólnie doprowadzili do rozwoju firmy i ekspansji marki. To oni też odpowiadają za charakterystyczne logo z misiem, które zostało zaprojektowane w 1985 roku.

„Każdy z nas ma w sobie dziecko” 

Żona Salvadora Tousa jest wyjątkową kobietą. Na zapleczu ich warsztatu miała swoją pracownię jubilerską i odpowiadała w firmie za personalizację biżuterii. Podczas jednej z podróży, w 1985 roku zobaczyła na wystawie pluszowego misia, który wkrótce stał się symbolem marki. Rosa Oriol twierdzi, że każdy z nas ma sobie dziecko i czuje tęsknotę za młodzieńczą beztroską, której symbolem jest właśnie uroczy niedźwiadek.

Tous bear to także symbol ciepłych uczuć, którymi marka kieruje się od początku swego istnienia.

Od 1992 roku Rosa Oriol de Tous jest odpowiedzialna za zarządzanie w firmie; nie jest jednak jedyną kobietą na tym stanowisku. U swego boku ma córki: Rosę, Albę, Laurę i Martę. Alba w 2008 roku przejęła stanowisko prezesa, a Marta przejęła zarządzanie działem badań i rozwoju.

Tous bear – symbol dziecięcej radości

Historia misia zaczęła się od podróży Rosy. Pluszowy, uroczy niedźwiadek to symbol czegoś, co mocno kochamy. Jak mówi właścicielka firmy: „Wszyscy w dzieciństwie mieliśmy pluszowego misia, który przywołuje miłe wspomnienia.”

Pocieszne zabawki obudziły w niej skojarzenia z poczuciem bezpieczeństwa, dziecięcą beztroską i czułością. Jeden z pluszowych niedźwiadków wrócił z Rosą do Hiszpanii, a następnie posłużył za wzór do stworzenia symbolu rodzinnej firmy.

Rysownik zatrudniony przez państwa Tous przygotował kilka różnych wersji sylwetek misia, jednak to właśnie ten najprostszy, dwuwymiarowy miś stał się symbolem sklepów jubilerskich Tous na całym świecie. Czułość jaką wywołuje w odbiorcach uroczy miś, jest naczelną wartością, którą hiszpańskie przedsiębiorstwo kieruje się na każdym etapie produkcji swoich wyjątkowych wyrobów.

Mocna pozycja na rynku jubilerskim

Styl Tous jest wyjątkowy i niepodrabialny, dzięki czemu marka zyskała mocną pozycję na rynku jubilerskim. Kultowy motyw misia znajdziemy we wszystkich liniach biżuterii Tous. Pojawia się jako element naszyjników, kolczyków, bransoletek czy zawieszek. Czasem występuje w postaci trójwymiarowej, czasem widzimy jedynie jego kontury.

Aż do 2000 roku firma sprzedawała tylko biżuterię. Teraz portfolio marki wzbogacone zostało o torebki, perfumy, okulary przeciwsłoneczne, apaszki, breloczki, zegarki oraz galanterię skórzaną.

Trzeba przyznać, że styl marki Tous zachwyca, a Rosa Oriol de Tous dała nam klucz do krainy dziecięcych wspomnień. Biżuteria sygnowana uroczym misiem przypomina nam, jak cudownie jest czerpać radość z każdego, nawet najmniejszego drobiazgu.

Podróż do krainy dziecięcych wspomnień

Nazwisko, z którego wywodzi się nazwa hiszpańskiej marki ma ukryte znaczenie w innym języku. Po francusku „tous” znaczy „wszystko” lub „wszystkich”. Można oprzeć się wrażeniu, że to kolejne ukryte motto jubilerskiego klanu.

W 2020 roku firma obchodziła swoje setne urodziny. Patrząc na sukcesy hiszpańskiego brandu, trudno uwierzyć, że wyrósł on z niewielkiego zakładu zegarmistrzowskiego. W tworzenie unikalnej biżuterii angażują się już kolejne pokolenia rodziny Tous. Firma wciąż się rozwija i wkracza na nowe obszary. Można jedynie domyślać się, że wielka rynkowa ekspansja tej marki w przyszłości obejmie również inne dziedziny.

W samej tylko Hiszpanii znajduje się około 200 salonów Tous, a na całym świecie jest ich ponad 500. Rozwijając jubilerskie imperium, rodzina nie zapomina o tym co najważniejsze- o uczuciach. Każda kolekcja stworzona jest z miłości do piękna, którym marka chce otoczyć każdą ze swoich klientek.

Słynne ambasadorki marki Tous

Produkty marki Tous nie mają żadnej granicy wieku. Firma kieruje swoje produkty jubilerskie dla kobiet młodych duchem, a stan ten można w sobie nosić bez względu na metrykę. Dowodem na to są kobiety – ambasadorki Tous.

Na przestrzeni lat twarzami kampanii z misiem były między innymi: Jennifer Lopez, Gwyneth Paltrow czy Kylie Minogue. Żadna z nich nie była wówczas dwudziestolatką, ale łączy je młodzieńcza energia i radość życia. Siostry Tous, które obecnie trzymają ster w rodzinnej firmie wierzą, że unikalna i barwna biżuteria z misiem zachwyci kobiety w każdym wieku, każdej narodowości, bo przecież wszystkie mamy w sobie dziecko. Dzięki biżuterii i zegarkom Tous możesz je śmiało wyzwolić.

Agnieszka Zawadzka

*zdjęcia: źródło: mbank.pl, amazon.pl, facebook.pl, lovely-butik.pl, avanti24.pl