Jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi nowych technologii są tzw. urządzenia wearables, czyli wszelkiego rodzaju gadżety elektroniczne, które zazwyczaj noszone są na nadgarstku. Najpopularniejsze z nich to smartwatche, czyli nowoczesne, smart zegarki.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Huawei, już niemal połowa Polaków posiada to urządzenie. Poniżej przedstawiamy wyniki badań odpowiadające na pytanie, na co zwracać uwagę przy zakupie smartwatcha.

Huawei w Polsce

Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Marka dostępna jest już w ponad 170 krajach na świecie.

Huawei Consumer Business Group (CBG) jest jedną z trzech grup biznesowych firmy, która oferuje klientom szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom ułatwiają użytkownikom życie. Od 2019 roku firma Huawei rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklepy z aplikacjami AppGallery, który oferuje dostęp do ponad 177 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS.

„Make it possible” to motto marki i jest gwarancją wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych technologii, urządzeń i usług.

Rosnąca popularność smartwatchy

Z badania przeprowadzonego przez Huawei CBG Polska, już blisko połowa Polaków posiada smartwatch lub smartband. Coraz więcej osób rozważa również ten zakup. Inteligentne zegarki z trendu stają się codziennością w Polsce.

Wybór odpowiedniego modelu nie jest łatwy, ponieważ rynek smartwatchy jest naprawdę ogromny. Badanie pokazało, że inteligentne gadżety ozdabiają nadgarstek u 47,5% mężczyzn oraz 40,1% kobiet.

Jak rozkładają się statystki dotyczące użytkowników i czym kierować się przed zakupem inteligentnego zegarka?

Tendencje zakupowe smart zegarka wśród Polaków

Wyniki badania przeprowadzonego przez Huawei CBG Polska wynika, że już 43,5% Polaków posiada smartwatch. Ciekawe wnioski przynoszą dane dotyczące kategorii wiekowych obecnych użytkowników oraz planujących kupić urządzenie w najbliższym czasie.

Obecnie smartwatche cieszą się największym zainteresowaniem wśród dorosłych, w wieku 25-34 lat. Aż 55% badanych korzysta już ze smart zegarka, a kolejne 16% deklaruje, że chce go mieć. Najwyższa chęć posiadania nadgarstkowego asystenta jest wśród osób do 24 roku życia i wynosi 18%. To właśnie młodzi dorośli są najbardziej otwarci na nowinki technologiczne. Pomagają im one wyrazić swój styl oraz wspomagają aktywności sportowe.

Odsetek posiadaczy w kolejnej grupie wiekowej- 34-49 lat wynosi 50,6%, a wśród osób po 50 r.ż. wynosi 35,3%. Świadczy to o ogromnej popularności smartwatchy wśród Polaków w różnym wieku. Wyniki jasno dowodzą, że posiadanie smart zegarków stało się powszechne i ma potencjał wzrostowy. Tak duża popularność pozwala zweryfikować oczekiwania i potrzeby użytkowników.

Wygląd smartwatchy wybieranych przez Polaków

Aż 54,1% użytkowników wearables w Polsce deklaruje, że wygląd urządzenia podkreśla ich styl. Kolejne 11,8% badanych uważa, że tak nie jest, ale chciałoby, żeby tak było.

Zdecydowana większość Polaków przywiązuje wagę do funkcjonalności oraz technologii swoich smartwatchy. W ten trend wpisują się smart zegarki zaprezentowane 14 września br. Huawei Watch GT 4, które charakteryzują się eleganckim wyglądem wzorowanych na klasycznych zegarkach.

Na podstawie badań można też określić preferencje respondentów dotyczące designu wybieranych smartwatchy. Prostokątne wersje tarcz wybierane częściej są przez kobiety (63,4%), a okrągłe przez mężczyzn 47,8%. Drugim kryterium wyboru jest rodzaj paska. Niemal 2/3 badanych wybiera formalny, użytkowy wygląd paska, czyli takie które wykonane są z silikonu lub materiału. Metalowe bransolety lub skórzany pasek wybrało 35,8% Polaków.

Informacja ta współgra to z kolejnym wnioskiem z badania, dotyczącego częstotliwości korzystania z inteligentnych urządzeń na nadgarstku. Aż 60% badanych deklaruje, że inteligenty zegarek lub opasek towarzyszy przez cały dzień i bez względu na okazję. 22,9% badanych korzysta ze smartwatcha jedynie podczas uprawiania sportu.

Co około 6 osoba nosi inteligentny zegarek do szkoły lub pracy, a co 11 jako element stylizacji na szczególne okazje.

Seria Huawei Watch GT 4 dostępna jest w trzech, damskich i czterech męskich wersjach. Najnowsza kolekcja smartwatchy Huawei to szeroki wybór opcji oraz możliwość modyfikacji stylu użytkownika za sprawą tysięcy dostępnych tarcz oraz możliwość szybkiej zmiany paska lub bransolety na inną w zależności od upodobań i okoliczności.

Na co zwracamy uwagę kupując wearables?

Ciągle stoisz przed wyborem idealnego smart zegarka dla siebie? Badanie zlecone przez Huawei zawiera również odpowiedź na pytanie na co zwrócić uwagę przed zakupem smart zegarka. Największy odsetek respondentów (43,5%) za kluczową cechę uważa odporność na kurz i wodę. Chcemy używać smartwatchy bez względu na warunki bez obaw o przypadkowe usterki, w związku z czym odporność urządzenia jest niezwykle istotna dla obecnych, jak i przyszłych użytkowników.

Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią było wyposażenie urządzenia w funkcje monitorujące zdrowie. Chęć poznania swoich parametrów zdrowotnych czy wprowadzenie zmian w styl życia zadeklarowało 35,9% badanych.

Niewiele mniej respondentów (34,9%) przejrzystość wyświetlacza, pozwalającego na komfortowe korzystanie z urządzenia wskazuje jako istotną cechę.

W dalszej kolejności badani zwracają uwagę na gabaryty zegarka (wielkość koperty i wagę). Funkcje sportowe, monitorujące i analizujące są ważne dla 30,9% badanych, a co piąty badany wskazał na komfort użytkowania.

Jakich funkcji smartwatchy brakuje Polakom?

Wśród funkcji, których najbardziej brak polskim respondentom znalazły się GPS i mapy działające bez smartfona w pobliżu. Podkreśliło to 22,6% badanych. Wielu spośród badanych, chciałoby, aby ich smartwatch miał możliwość pomiaru krwi. Odsetek osób, które chętnie korzystałyby z tej funkcji jest szczególnie duży wśród osób po 50 rż.

Co piąty badany odczuwa brak funkcji pomiaru EKG. Na dalszych miejscach spośród brakujących funkcji znalazły się: ukryte w zegarku słuchawki (18,9%), wymienność pasków w zależności od okazji (18,4%) oraz możliwość dopasowania wyglądu tarczy do własnych preferencji. Na ostatnim miejscu uplasowała się funkcja odbierania telefonów i rozmawiania (16,7%).

Wymarzony smartwatch Polaków powinien zapewniać pełną personalizację oraz dawać dostęp do rozbudowanych funkcji zdrowotnych i sportowych.

Oczekiwania polskich użytkowników

Polacy oczekują długiej żywotności baterii. Az 59,6% użytkowników smart zegarków w Polsce musi ładować swoje urządzenia przynajmniej dwa razy w tygodniu. Realny czas pracy na jednym ładowaniu przy intensywnym użytkowaniu to kluczowa sprawa dla wybierających urządzenie. Niemal połowa osób wybierających smartwatch oczekuje, że bateria zegarka wytrzyma przynajmniej 7 dni na jednym ładowaniu.

Na tę potrzebę odpowiadają smartwatche z najnowszej serii Huawei Watch 4 GT. Wersja 46 mm wytrzymuje aż do 14 dni, a 41 mm 7 dni na jednym ładowaniu. Bezprzewodowe ładowanie ich baterii do 100% trwa około 100 minut.

Polacy świadomymi konsumentami

Przeprowadzone przez Huawei CBG Polska badanie pokazuje, że urządzenia wearables stają się coraz bardziej powszechną kategorią. Użytkownicy stają się coraz bardziej świadomi i wymagający, zwracają szczególną uwagę na design, materiały, ale poszukują też funkcjonalności.

Huawei wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i oferuje zróżnicowane urządzenia wpisujące się w gust oraz potrzeby użytkowników. Producent oferuje modele skierowane zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Najnowsza 4 już generacja Huawei Watch to dwa rozmiary koperty i aż 7 wersji wykończenia. Pozwala to na wybór dopasowany do stylu życia klienta.

Agnieszka Zawadzka