Simone Rocha – słynna projektantka mody stworzy nową, unikalną kolekcję ubrań dla giganta modowego H&M. Ulubienica romantycznej mody łączy siły ze szwedzką marką. Kiedy i gdzie pojawi się nowa kolekcja? Dla kogo zaprojektowane będą ubrania?

Przeczytaj ten hot news i dowiedz się więcej!

H&M – szwedzki dom mody dla niej i dla niego

Znana na świecie marka H&M to szwedzkie przedsiębiorstwo odzieżowe z siedzibą w Sztokholmie.

Erling Persson, założyciel firmy, w 1947 roku otworzył pierwszy sklep „Hennes”, który oferował wyłącznie kolekcję damską. W 1968 roku oferta została poszerzona o kolekcję męską, a nazwa zmieniona na obecną – H&M (Hennes & Mauritz, co po szwedzku w przybliżeniu oznacza „dla niej” i „dla niego”). Od tego czasu marka prężnie się rozwija – obecnie na całym świecie działa około 5000 firmowych sklepów. W Polsce pierwszy sklep otwarto w 2003 roku. Dewizą marki jest wysoka jakość produktów w przystępnej cenie.

Firma od lat podejmuje współpracę ze światowej sławy projektantami. Limitowane kolekcje dla H&M stworzyli m.in. Karl Lagerfeld, Marni, Kenzo, Stella McCartney, Jimmy Choo, Alexander Wang i Versace.

Simone Rocha zaprojektuje kolekcję dla H&M

Do tego grona dołączyła właśnie irlandzka projektantka Simone Rocha. Jej kolekcja, zaprojektowana specjalnie dla H&M, pojawi się w wybranych sklepach oraz na stronie internetowej już 11 marca. Data jest nieprzypadkowa i ma szczególne znaczenie dla samej projektantki – dokładnie tego dnia przypada 10-lecie istnienia marki sygnowanej jej nazwiskiem.

Kim jest Simone Rocha?

Simone Rocha urodziła się w 1986 roku w Dublinie w Irlandii.

Z modą miała do czynienia od najmłodszych lat – jej ojciec to znany projektant John Rocha.

Jak sama przyznaje, ta dziedzina stanowiła od zawsze ważną część jej życia – zatem wybór drogi zawodowej wydawał się oczywisty. Pierwsze szlify zdobywała w pracowni artystycznej ojca już w wieku trzynastu lat. Ukończyła National College of Art and Design w Dublinie. Jest również absolwentką londyńskiego Central Saint Martins, gdzie szkoliła się pod kierunkiem Louise Wilson.

Zadebiutowała w 2010 roku na Tygodniu Mody w Londynie.

W 2014 roku magazyn Harper’s Bazaar okrzyknął Simone „Projektantem roku młodego pokolenia”, a dwa lata później British Fashion Awards przyznało jej tytuł „Projektanta roku w kategorii mody damskiej”. Rocha od lat współpracuje z londyńskim Dover Street Market, m.in. projektując sezonowe wystawy; ma tam również swój butik. W 2015 roku projektantka otworzyła pierwszy niezależny sklep na Mount Street w Londynie, a w 2017 roku – w nowojorskim Soho. W rodzinnym Dublinie zaprojektowaną przez nią odzież można kupić w Havana Boutique. W 2018 roku Rocha nawiązała współpracę z włoską marką Moncler w ramach kolekcji Moncler Genius.

Kreacje Simone Rocha są doceniane przez znane postacie ze świata polityki i rozrywki. Ubrania jej projektów nosiły m.in. Kate Middletone, Meghan Markle, Keira Knightley, Michelle Obama czy Rihanna.

Prywatnie projektantka jest żoną operatora filmowego Eoina McLoughlina, mieszka w Londynie, tam też znajduje się jej studio.

Artystka często nawiązuje do swego pochodzenia, jest dumna z irlandzkich korzeni, pasjonuje się rodzimą literaturę oraz motywami etnicznymi. Prace Simone uwzględniają całe bogactwo ozdobników i zapożyczeń, które definiują jej świat. Widać w nich również inspirację strojami z minionej epoki. Jej kreacje są romantyczne, kobiece, ale jednocześnie bardzo awangardowe.

Projektantka w oryginalny i charakterystyczny dla siebie sposób ozdabia długie, powłóczyste suknie, dodając do nich elementy tiulowe, falbany czy błyszczące naszyte elementy. Stroje są bogate i zdobne, nie sposób przejść obok nich obojętnie.

Jaka będzie kolekcja projektu Simone Rocha dla H&M?

Jak przyznaje Simone, współpraca ze szwedzką marką to dla niej osobiście bardzo ekscytujące doświadczenie:

„Korzystam z sztandarowych osiągnięć mojej marki, czerpię też z elementów, które miały na mnie duży wpływ i mnie ukształtowały. Jako projektantka i jako klientka jestem wielką zwolenniczką koncepcji współpracy H&M z innymi projektantami i firmami, jak m.in. Maison Margiela, Alber Elbaz, Comme des Garcons. Ogromnie mnie cieszy, że mogę dołączyć do tego grona”.

Simone z uwagą śledzi historię współpracy H&M z innymi projektantami, zapoczątkowanej w 2004 roku udziałem Karla Lagerfelda.

W autorskiej kolekcji Simone Rocha dla H&M, oprócz zupełnie nowych projektów, będą również odniesienia do poprzednich prac artystki. W nowym wydaniu zostały one odświeżone i unowocześnione. Nowością będzie pojawienie się ubrań i akcesoriów również dla mężczyzn i dzieci. Do tej pory projektantka kierowała swoją ofertę wyłącznie do kobiet.

„Mam nadzieję, że każdy – kobieta, mężczyzna, dziecko – znajdzie tu coś dla siebie” – mówi Simone Rocha.

Nie zabraknie charakterystycznego dla Simone stylu – będą więc elementy nawiązujące do strojów dworzan z epoki Tudorów (żaboty, bufiaste rękawy), kwiatowe motywy, kurtki inspirowane japońską kulturą, szkocka krata.

Pojawią się również lekkie tiulowe sukienki, koszule i T-shirty. Znajdziemy także koraliki i perły – m.in. na butach i spinkach.

Ubrania z linii męskiej, takie jak obszerny sweter robiony na drutach czy niezastąpiony trencz, mogą być odpowiednie również dla pań – w zestawieniu z tiulową sukienką czy zdobną bluzką będą ciekawym przełamaniem stroju. Pojawi się baza kolorów charakterystycznych dla projektantki: kremy, róże, czerwienie i czerń.

Simone często podkreśla, jak ważni są dla niej rodzina i przyjaciele. Dlatego do współpracy przy kolekcji dla H&M zaprosiła grono osób z najbliższego otoczenia, które na co dzień wspierają ją i inspirują. Postacie te pojawiły się również w kampanii promującej projekt. Są to: aktorka Daisy Edgar-Jones, siostry Adwoa i Kesewa Aboah (modelki), zaprzyjaźniona z Simone modelka Tess McMillan oraz Robbie Spencer, współpracownik i bliski przyjaciel Simone.

 

Agata Gortat – Wojakowska