4 panele dyskusyjne, 6 uznanych osobistości ze świata mody, atmosfera aż gęsta od wiedzy, mnóstwo inspiracji i aktualnych trendów w modzie – tak w skrócie prezentowało się wydarzenie modowe, które portal „Zegarki i Moda” objął patronatem medialnym. Była to konferencja pt. „Moda a biznes”.

Organizatorem wydarzenia była agencja modelingowa z Wrocławia SPOT MANAGEMENT, która w tym roku obchodzi 15-lecie istnienia.

Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z tego wydarzenia!

Konferencja „Moda a biznes” – 12.06.2021 – Wrocław

Konferencja pt. „Moda a biznes” odbyła się dn. 12.06.2021 we Wrocławiu, w Centrum Aktywności Lokalnej „Centrum na Przedmieściu” przy ul. Prądzyńskiego 39A. Warto podkreślić, że jest to twórcze miejsce na kulturalnej mapie Wrocławia, odbywają się tutaj wystawy, koncerty, wieczory kinowe, debaty i inne ciekawe dyskusje.

Dużą salę eventową zaaranżowano specjalnie na potrzeby wydarzenia.

Konferencję otworzyła Joanna Głowacka z agencji modelingowej Spot Management. „Spiritus movens” i sprawczyni całego zamieszania podczas swojego wystąpienia podkreśliła, że bardzo cieszy się, że możemy spotkać się osobiście. Na tę chwilę czekaliśmy długo, ponieważ pierwotny termin konferencji planowany był na marzec 2020. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spotkanie możliwe było dopiero rok i 3 miesiące później!

Panel dyskusyjny 1: „Zmiana modelu zachowań zakupowych w czasach przed pandemią i po pandemii. Czy faktycznie?”

W pierwszym panelu dyskusyjnym udział wzięli:

– Ewelina Salwuk – Marko, redaktor naczelna portalu feszyn.com założonego w 2013 roku, a także portalu biznesowo – eksperckiego wartoznac.pl. Właścicielka agencji kreatywnej SAL-MAR. Wykładowca akademicki,
– Dawid Tymiński – redaktor naczelny bloga o modzie męskiej dandycore.pl, doradca wizerunkowy, szkoleniowiec, personal shopper, współautor książki „Męska szafa – instrukcja obsługi”, wykładowca akademicki,
– Przemysław Srogosz a.k.a. Tomek Lumpdigger – twórca bloga modowego lumpsetter.pl na której promuje ubrania z drugiej ręki. Miłośnik lumpeksów,
– w panelu miał wziąć udział jeszcze Michał Pawlik, właściciel i CEO agencji marketingowej MOOQ, ale niestety nie mógł osobiście przybyć na wydarzenie.

„Ten czas nauczył mnie pokory. Trzeba podejmować szybkie i trafne decyzje” – powiedziała Ewelina Salwuk – Marko zapytana o to czego nauczył ją czas pandemii.

Dawid Tymiński z kolei słusznie zauważył, że wielu mężczyzn przestało się ładnie ubierać, ponieważ stracili szansę wyjścia z domu. Wielu panów nie miało potrzeby, by kupować nowe ubrania.

„Jednym z nieodwracalnych skutków pandemii jest to, że wiele lumpeksów upadło i się już nie podniosło” – zauważył Tomek Lumpdigger. I po chwili dodał, że są i dobre strony tej sytuacji. Pozytywne jest to, że wzrosła popularność mody vintage, rzeczy używanych, z drugiej ręki. „W zasadzie to druga ręka wyprzedziła pierwszą” – celnie zauważył miłośnik mody vintage Lumpdigger.

Ewelina Salwuk – Marko podkreśliła wagę świadomych zakupów i dokonywania trafnych wyborów, m.in. czytania metek ze składem ubrań. Naczelna portalu feszyn.com zauważyła także, że aktualny jest trend body positive, akceptowania swojego ciała. Doceniła także zalety sprzedaży internetowej tutaj upatrując przyszłość.

Zalety sprzedaży docenił również Dawid Tymiński i podkreślił, że wzrosła jakość obsługi klienta, intuicyjność i przejrzystość stron www.

„W pandemii lumpeksy odrodziły się jak feniks z popiołów” – celnie zauważył Lumpdigger – Przemysław Srogosz.

Panel dyskusyjny 2: „Projektowanie zmiany zawodowej. Jak znaleźć swoje miejsce w nowej branży i wykorzystać w niej swoje doświadczenia”

Drugi panel dyskusyjny poprowadziła Izabela Błażowska – socjolog, doradca, była rekruterka i HR-owiec, właścicielka spelniona.pl.

Błażowska tym osobom, które zastanawiają się nad pracą w branży fashion podpowiedziała kilka wskazówek i udzieliła cennych rad.

Co pomaga, aby zacząć szukać drogi i miejsca dla siebie? To kilka elementów:

– otwartość na kontakty,
– doświadczenie w pracy w branży PR/media/marketing, w grafice komputerowej, w organizacji różnego rodzaju eventów, przy redakcji tekstów,
– doświadczenie w sprzedaży (niezależnie od produktu), chodzi o pracę z ludźmi,
– pod kątem artystycznym – zmysł estetyczny,
– pod kątem psychologicznym znajomość ludzkich zachowań, znajomość emocji.

Panel dyskusyjny 3 „Przegląd prasy. Branża mody a COVID”

Kolejny panel poprowadziła Joanna Głowacka, organizatorka wydarzenia.

Głowacka zaprezentowała główne tematy i zjawiska jakie pojawiły się w mediach branżowych od czasu pandemii. Są to:
– spadki sprzedaży szczególnie jeśli chodzi o ubrania wizytowe, eleganckie, biznesowe. Jedyny wzrost odnotowały ubrania typu home wear,
– wzrost sprzedaży internetowej,
– zmiana asortymentu z ubrań eleganckich na home wear,
– kupowanie ubrań mniej, ale lepszej jakości,
– ekologia, wzrost świadomości klientów, drugi obieg ubrań.

Panel dyskusyjny 4. „Aktualne funkcje i zadania mody vintage”

Ostatni panel dyskusyjny poprowadzili wspólnie: Przemysław Srogosz (Tomek Lumpdigger) oraz Katarzyna Rutowska, która prowadzi sklep w którym sprzedaje ubrania z drugiej ręki Breslauerin.

Twórca bloga lumpsetter.pl zapytany o przewagę ubrań z drugiej ręki wymienił szereg korzyści: moda vintage jest opcją o wiele bardziej ekonomiczną, ubrania są wykonane z lepszych jakościowo materiałów, często oryginalne i niepowtarzalne i że jest to ciekawa alternatywa dla osób świadomych ekologicznie.

„Nie zawsze coś się znajdzie, to doświadczenie uczy pokory” – trafnie zauważyła na koniec Katarzyna Rutkowska.

Portal zegarkiimoda.pl był jednym z patronów medialnych tego wydarzenia. Dziękujemy organizatorom za zaproszenie i możliwość udziału, a panelistom gratulujemy odwagi w dzieleniu się na forum swoimi doświadczeniami.

Redakcja Zegarki i Moda