Marka Swarovski po raz kolejny postawiła na innowacyjność. Po otwarciu 27 sklepów w formacie Instant Wonder, firma poszła o krok dalej i ogłosiła rozpoczęcie działalności nowego flagowego butiku we szwajcarskim Zurychu. Miejsce to jest zupełnie nowym doświadczeniem sprzedaży detalicznej. Wnętrze przypomina bowiem… szkatułkę na biżuterię!

Kraina czarów w środku sklepu

Od samego początku założeniem tego sztandarowego sklepu była możliwość zanurzenia się w kryształowym świecie marki. Lokalizacja obiektu także nie jest przypadkowa. Znajduje się on bowiem przy Bahnhofstrasse, głównej ulicy Zurychu. Jest to również zarazem jedna z najbardziej ekskluzywnych alei handlowych na świecie. Projektując sklep w Zurychu, chcieliśmy zbudować to poczucie cudowności, dotyku i odkrywania, które Daniel Swarovski miał nadzieję stworzyć z każdym kryształem ponad 125 lat temu” – powiedziała Giovanna Engelbert, Dyrektor Kreatywna.

W trzypiętrowym budynku butiku zaprojektowano trzy główne strefy. Każde piętro odpowiada jednemu kolorowi:

• Parter – to kolorystyka słodkiego i odważnego różu. Inspirujący i intensywny kolor wita gości swoim ciepłem i zaprasza do eksploracji butiku. Tonacja ta świetnie kontrastuje z monochromatyczną fasadą budynków otaczających sklep. Parter koresponduje z formatem Instant Wonder, który charakteryzował się bogatą mozaiką wyeksponowanych na ścianach produktów. Będąc wewnątrz sklepu masz wrażenie, że jesteś w środku dużej, błyszczącej szkatułki na biżuterię. Tutaj również do dyspozycji klientów pozostają eksperci marki, którzy doradzają w sprawie stylizacji biżuterii i dekoracji wnętrz.

• Poziom – 1 – nazywany jest również kryształem w krainie zieleni. Schodząc na niższe piętro znajdujemy się w kryształowej bibliotece. Ten poziom reprezentuje tonacja soczystej liściastej zieleni. Ten spokojny i budzący zaufanie kolor to znakomite tło dla swoistego skarbca sklepu. To tutaj znajdują się najcenniejsze elementy. Ściany wypełnione są rzeźbami kryształów, które przy odpowiednim oświetleniu, odkrywają przed odwiedzającymi całe spektrum kolorów. Na tym poziomie została wydzielona odrębna strefa ze stolikami. Znajdują się na nich specjalne soczewki, które pozwalają na bliższe przyjrzenie się kryształom i innym wyrobom jubilerskim marki Swarovski.

• Poziom 1 – przestrzeń skąpana w lśniącej żółci – to swoiste preludium przyszłych lokalizacji na całym świecie. Motywem przewodnim jest ośmiokąt i stanowi on wzmocnienie tożsamości firmy. Najważniejszym doświadczeniem tego poziomu to poczucie luksusu, które jest umiejętnie spotęgowane przez odpowiednio zaprojektowane aksamitne meble. Całości dopełniają metaliczne popiersia, które stanowią tło dla kryształowych wyrobów. Oprócz całej tej otoczki ekskluzywności, wyraźnie można wyczuć też atmosferę radosnej zabawy. Poziom ten to także miejsce prezentacji ubrań i wszystkich innych produktów, które powstały w wyniku współpracy z marką.

Każde pomieszczenie jest dopracowane w najmniejszym szczególe, dlatego też nawet schody stały się kalejdoskopową instalacją artystyczną, która splata wszystkie piętra w odbijającą światło, interaktywną ekspozycję kryształu.

Laboratorium twórców kryształów 

Nowy butik w Zurychu to także debiut platformy Creators Lab w fizycznej przestrzeni handlowej. Do tej pory projekty były dostępne jedynie online i obejmowały limitowane kolekcje, przygotowane wspólnie z globalnymi markami, takimi jak, F.A.O. Schwarz, Judith Leiber, Amina Muaddi. To kolejny krok milowy marki Swarovski do kryształowego stylu życia!

Więcej o fenomenie kryształków Swarovskiego możecie przeczytać tutaj: Kryształki Swarovskiego – w czym tkwi ich spektakularny fenomen?

Karolina Kamińska – Lipińska 

Baner