Jak pokazały ostatnie lata, współprace luksusowych marek i sportowych brandów są skazane na sukces. Niektóre połączenia są tak naturalne, że aż zacierają się różnice pomiędzy nimi. Tak właśnie się stało w przypadku najciekawszej kooperacji ostatnich miesięcy, nawiązanej pomiędzy dwoma modowymi gigantami – Gucci i Adidas.

Gucci x Adidas – najmodniejsza współpraca sezonu 

Kolekcja zanurzona jest w nurcie lat 80. i 90. XX wieku.

Powrót do przeszłości wyczuwalny jest na każdym roku.

Autorem projektów jest dyrektor kreatywny włoskiego domu mody – Alessandro Michele, który od kilku lat stoi na jego czele i przeprowadza w nim dużą rewolucję. Jest mistrzem łączenia faktur, wzorów i stylów.

Motywem przewodnim jego twórczości jest vintage i boho z lekko ekscentrycznym zabarwieniem.

Zapowiedzią kolekcji był mediolański pokaz Exquisite Gucci, podczas którego zaprezentowano liczne wariacje na temat świetnie skrojonego garnituru z charakterystycznymi trzema paskami po bokach. Swoją premierę miały wówczas również sukienki z hybrydowym logo Gucci Adidas i znakami szczególnymi obu marek.

Alessandro Michele w ciekawy sposób podszedł do logotypów. Bawi się nimi i łączy ze sobą w harmonijny sposób. Swoje projekty opiera o charakterystyczne elementy identyfikacji wizualnej marek, takie jak monogram GG czy retro logo Adidasa w kształcie trójlistnej koniczyny – Trefoil. Stworzył również swoiste monogramy bazujące na hybrydowym logo GG i Adidas Trefoil. Ale to nie wszystko… Dostrzegł także pewną analogię między trzema paskami sportowego brandu, a swoistym przeplatanym zielono – czerwonym paskiem luksusowej marki. Widoczne jest to w wielu modowych propozycjach.

Obecnie w sprzedaży są prawdziwe perełki, są to m.in.:

  • spodnie typu jogger z charakterystycznymi paskami Adidasa po jednej stronie i przeplatanym dwukolorowym paskiem Gucci po drugiej stronie;
  • różowy kombinezon z podobnym układem pasków, jak spodnie wyżej;
  • satynowa plisowana spódnica ze wzorem w ukośne paski, łączącym oba logotypy;
  • sukienka T – shirtowa z paskami po bokach;
  • bawełniana koszulka polo inspirowana tenisem;
  • wiskozowe kamizelki z logo;
  • beżowe komplety z monogramem i wiele innych.

Kompilacja modowa nie kończy się na ubraniach i dodatkach. Ważnym elementem są również obuwie. Co było do przewidzenia, kultowe i niezwykle wygodne sneakersy Gazelle doczekały się wersji luksusowej. I to w wielu kolorystycznych modyfikacjach. Możecie kupić także czółenka na obcasie, chodaki czy loafersy.

Kolekcja dostępna jest w aplikacji Adidas Confirmed oraz w sklepach stacjonarnych Gucci oraz online.

Karolina Kamińska – Lipińska

Gucci to jeden z najstarszych, najbardziej znanych i światowych domów mody. Interesuje Cię historia tej marki? Czytaj dalej: Moda, pieniądze i morderstwo, czyli historia marki Gucci