Andrea Incontri, nowy dyrektor kreatywny marki United Colors of Benetton zaprezentował swój pierwszy pokaz kolekcji wiosna/lato 2023! Projektant stworzył wyrafinowaną kolekcję, której motywem przewodnim jest symbol owoców, w mikro i makro proporcjach, w soczystych nasyconych kolorach lub w delikatnych, chłodnych odcieniach. Jego szykowny, praktyczny minimalizm to DNA włoskiej marki uosabiającej kulturę projektowania, która zapisała się w historii mody.

Nowy dyrektor kreatywny United Colors of Benetton zaprezentował najnowszą kolekcję podczas wrześniowego Mediolan Fashion Week. 

Nowy rozdział w historii marki Benetton

Andrea Incontri, nowy dyrektor kreatywny marki United Colors of Benetton, zaprezentował swój pierwszy pokaz na wybiegu podczas Tygodnia Mody w Mediolanie. Jego najnowsza kolekcja wiosna/lato 2023 ożyła we flagowym salonie Corso Buenos Aires, w którym Incontri – architekt i projektant – zinterpretował na nowo układ miejsca. To bezprecedensowe wydarzenie pokazuje jego wizję marki jako globalnego projektu lifestylowego.

Organizując pokaz w jednym ze swoich sklepów, Benetton podkreśla ikoniczną wartość, jaką dla firmy stanowią sklepy i w nowoczesny sposób łączy się ze swoimi korzeniami i elementem wystroju. Wraz z innowacyjnym produktem – marka, z włoskiego Treviso doprowadziła do zrewolucjonizowania kanonów mody i sprzedaży.

„Mocno wierzę w elastyczność Andrei Incontriego. Jego styl pozwoli na ponowne pozycjonowanie marki w sektorze mody, zgodnie z DNA Benetton: wolność ekspresji, silna tożsamość, wygląd interpretowany według nowoczesnego klucza. Nie przypadkiem hasło kolekcji brzmi Be Everything, gdzie „Be” to zaproszenie do wyrażania siebie z całkowitą swobodą.”

W kolekcji debiutuje linia akcesoriów z ekoskóry, bijoux, okularów i dodatków. Kapsuła „The new Benetton uniform” składająca się z toreb unisex i trampek z eko-skóry, czapek i swetrów – jest w sprzedaży od 15 września w wybranych sklepach na całym świecie.

Nowy dyrektor kreatywny marki Benetton

Projektant stworzył wyrafinowaną kolekcję dla kobiety Benetton. Modę spontanicznie niedefiniowaną według płci, będącą znakiem swoich czasów. Motywem przewodnim kolekcji jest symbol owoców, w mikro i makro proporcjach, w soczystych nasyconych kolorach lub w delikatnych, chłodnych odcieniach.

Jako projektant, Incontri zadaje sobie kulturowe pytanie: „Co jest dziś zdrowe? Co nas pociąga? Doskonała przemysłowa żywność? Czy może coś organicznie naturalnego? A może mieszanka dwóch?” Jego jedzeniowa obsesja zaczyna się od tego miejsca i przybiera formę kilkunastu „odpowiedzi” w kolekcji. Be Everything, czyli wszystko, ale w oparciu o kamienie węgielne marki – przede wszystkim dzianinę i bloki kolorystyczne, odświeżone z niedopowiedzianą elegancją.

Dzianiny są lekkie, canneté, mélange i mouliné, aby połączyć się z tkaninami bouclé, bawełny vichy i nylonu pochodzącego z recyklingu, tworząc lekkie koszulki, crop topy, szorty, kurtki i wiatrówki. Kolejny sztandarowy element marki – paski, które występują w spokojnej, luźnej wersji college’owej.

Wszystkie stylizacje uzupełniają dodatki:

  • gumowe pantofle z odkrytymi palcami,
  • emaliowane bijoux okulary, 
  • ekologiczne paski.
  • zdecydowanie debiutuje torba unisex BE w różnych rozmiarach i kolorach.

Wiele motywów z kolekcji damskiej pojawia się również w kolekcji męskiej, swobodne, ale „warstwowe”, niemalże nowy grunge z dobrze wyważoną, codzienną duszą. Piżamowe stylizacje mają płynny charakter i łączą się z muliną na nogach, ciężkie bawełniane ubrania robocze i kurtki safari z paskiem w talii. Nadruki o tematyce owocowej, prążki college’u, napis „BE” i dwukolorowy denim to elementy tworzące praktyczną, współczesną estetykę mody męskiej.

Andrea Incontri – znany na całym świecie projektant mody

Andrea Incontri jest projektantem i dyrektorem kreatywnym, którego kariera w branży projektowej i modowej trwa już prawie 20 lat.

Posiada bogate doświadczenie w branży mody męskiej i damskiej, jak i damskich i męskich, wyrobów skórzanych, obuwia i wzornictwa przemysłowego. Andrea Incontri tworzy i sprzedaje swoją własną markę męskiej i damskiej odzieży i akcesoriów. W trakcie swojej bogatej kariery współpracował również z wieloma wiodącymi domy mody, w tym Missoni, Max Mara, Jil Sander i Tod’s.

W 2022 roku został mianowany dyrektorem kreatywnym kolekcji United Colors of Benetton kolekcji męskiej, damskiej i dziecięcej.

Redakcja Zegarki i Moda
*Materiał prasowy marki United Colors of Benetton (Proevska PR)

Czytaj dalej: Jakie największe imprezy modowe odbędą się jesienią tego roku? Zapowiedź najciekawszych wydarzeń