W zgodzie z naturą i jak najbliżej natury – tak można określić najnowszą kolekcję „Metaphoria” ekskluzywnej marki Piaget. Jej znakiem rozpoznawczym jest wyjątkowa gra faktur i kolorów, która naśladuje piękno otaczającego nas świata.

Przedstawia również niezwykłą siłę żywiołów, razem z całą swoją nieprzewidywalnością. Historia ta została opowiedziana przy pomocy najwyższej jakości kruszców i kamieni szlachetnych, co czyni ją jeszcze bardziej niepowtarzalną. Poznajcie nowości od marki Piaget!

Siła żywiołów w dwóch odsłonach luksusowej kolekcji

Kolekcja „Metaphoria” składa się aż z 52 elementów, w tym 11 nowych zegarków. Całość zaprezentowana jest w dwóch odsłonach: „Azureia” i „Beautanica”. Pierwsza z nich jest zainspirowana wodą we wszelkich postaciach i stanach skupienia. Strumienie, zamarznięta tafla jeziora czy głębia oceanu – wszystkie one posłużyły do pokazania mocy jednego z najważniejszych żywiołów.

Druga natomiast odsłona to opowieść ku czci Matki Ziemi. Skamieliny, kryształki kwarcu, skrzydła owada czy drewno hebanowe nabrały kształtu luksusowej biżuterii. Wszystko po to, aby oddać hołd lasom i górom.

Co więcej, można zauważyć pewne nawiązania do przełomowej „Kolekcji XXI wieku” z końca lat 60. XX wieku, dlatego warto przy okazji opowiedzieć tą wyjątkową historię…

Niezwykła historia marki Piaget

Szwajcarska marka zegarmistrzowska i jubilerska może poszczycić się długą historią, liczy blisko 150 lat! Została jednak zarejestrowana dużo później, bowiem dopiero w latach 60. XX wieku. Jednym z najważniejszych dokonań firmy było stworzenie ultra cienkiego mechanizmu zegarkowego, w tym automatycznego i kwarcowego.

Piaget to firma rodzinna

Z samego początku założyciel Georges Edouard Piaget produkował jedynie części do zegarków. Jego dzieci przejęły dziedzictwo ojca i zaczęły oznaczać czasomierze nazwiskiem założyciela. Kolejne pokolenie miało ogromny wpływ na dalsze kierunki rozwoju.

Między innymi postanowiło rozpocząć produkcję luksusowej biżuterii i podjęło decyzję o powstaniu pierwszego salonu firmowego. Został on tak zaprojektowany, żeby przyciągnąć wzrok tych najbogatszych klientów. Również standard obsługi znacznie wyprzedzał swoje czasy.

Można powiedzieć, że intuicyjnie i z sukcesami realizowali swoje założenia sprzedażowe. Sloganem reklamowym „Luksus i precyzja” przypieczętowali swoją pozycję na rynku.

Droga do niezwykłej popularności

W tamtym czasie zaczęto używać do produkcji wyłączenie szlachetnych metali – złota i platyny, co wpłynęło na prestiż przedsiębiorstwa. Diamenty, szafiry, szmaragdy i rubiny zaczęły zdobić wszelkie wyroby marki, przez co zdobywały coraz większą popularność. Nosiły je sławne osoby, między innymi Jackie Kennedy, Elizabeth Taylor czy Sophia Loren.

Co więcej, w późniejszych latach twórcy współpracowali również ze znanymi ówczesnymi artystami. Były to znane nazwiska, między innymi Andy Warhol i Salvador Dali.

W 1981 roku w atelier marki Piaget stworzono na życzenie klienta z Japonii, najdroższy zegarek świata! Co go wyróżniało? Był wykonany w całości z platyny i ozdobiono go blisko 300 diamentami.

Jako ciekawostkę dodam, że kilka lat temu twarzą marki została amerykańska aktorka – Jennifer Chastain. W 2023 roku globalną ambasadorką marki została natomiast chińska aktorka Gong Li, znana z filmów „Mulan” i „Wyznania Gejszy”.

Poznaj kulisy odpowiedzialnego biznesu

Twórcy marki podkreślają, że należą do stowarzyszeń, które pozyskują kamienie szlachetne jedynie ze sprawdzonych źródeł, dzięki czemu nie wspierają konfliktów zbrojnych. Co więcej, po dziś dzień klejnoty są ręcznie obrabiane w genewskiej pracowni jubilerskiej.

Mimo, że obecnie firma Piaget jest częścią holdingu Richemont, to nadal jest kontrolowana przez następne pokolenie rodziny szwajcarskich zegarmistrzów.

Siła natury w poszczególnych elementach kolekcji

Piaget czerpie inspirację prosto z natury – z siły żywiołu wody oraz energii gór i lasów. Biżuteria i zegarki z najnowszej kolekcji mają przywodzić na myśl między innymi piękno wodospadu czy witalność promieni słonecznych. Zdecydowanie widać grę światłem i formą, dzięki czemu biżuteria „ożywa”. Ten swoisty dynamizm to obietnica niepowtarzalnych emocji.

„Aqua Summa” to wizja szronu i lodu, opowiedziana przy pomocy akwamarynu, pereł i brylantu.
Zestaw „Alata Piaget” to liście zaklęte w złocie i masie perłowej, okraszonej błyszczącymi diamentami. „Foliatura” to natomiast zegarki będącymi prawdziwymi dziełami sztuki, wykonanymi z białego złota i kolumbijskich szmaragdów.

„Metaphoria” to siła żywiołów i dzikość natury, która została zamknięta w biżuterii i zegarkach jubilerskich. Żeby zrozumieć bogactwo form i przekazu najnowszej kolekcji marki Piaget, warto zagłębić się w niezwykłą historię rodzinnej firmy. W jej wieloletnie dążenia, kunszt, najwyższą jakość oraz szlachetność używanych materiałów. Wtedy wszystko stanie się jasne…

Karolina Kamińska – Lipińska