
Już w piątek 19.10.2024 rozpocznie się Manufaktura FashionWeek. Tematem 19. edycji wydarzenia będzie modowe starcie generacji GenZ i Millenialsów. W programie m.in. pokazy z udziałem „silver” GoldenModels, w tym sióstr ADiHD – Mileny i Ilony Krawczyńskich, choreografie taneczne Piotrovskich we współpracy z tancerzami ze szkoły AgustinaEgurroli oraz liczne zniżki w ramach ogólnopolskiej akcji rabatowej „Szaleństwo Zakupów”.
Modowe starcia w Manufakturze
Czy pokolenie Z może czerpać modowe inspiracje od Millenialsów i na odwrót? Podczas 19. Manufaktura FashionWeek dojdzie do konfrontacji stylów tych dwóch pokoleń. „Modowa bitwa generacji”, która rozgrzewa social media, widoczna będzie nie tylko na wybiegu, ale także w wyjątkowych atrakcjach, których nie zabraknie w programie łódzkiego święta mody.
Moda przez duże M
Piątkowe otwarcie Manufaktura FashionWeek będzie prawdziwą ucztą dla fanów najbardziej oryginalnej i inspirującej mody od polskich projektantów. 18 października pokazy otworzy kolekcja „Uniesienia” łodzianina, Jarosława Ewerta, pełna dbałości o detale i podsumowująca dotychczasową 15-letnią twórczość artysty.
Finalista prestiżowego konkursu modowego „Złota Nitka” Dominik Żyża zaprezentuje kolekcję pod nazwą „Nigdy o Tobie nie zapomnę” inspirowaną twórczością polskiego artysty i rzeźbiarza Władysława Hasiora.
Na zakończenie pierwszego dnia święta mody w Manufakturze swoją „Modę cyrkularną” pokaże znany z upcyklingowania ubrań Jakub Buczyński.
Stylowe bitwy pokoleń na wybiegu
Sobota (19.10) upłynie pod znakiem modowych starć generacji. W programie pokazów nie zabraknie znanych marek dostępnych w Manufakturze. Stylizacje, które przygotuje stylistka Manufaktury, Kasia Lipińska, będą odzwierciedlać trendy wybierane przez Millenialsów i GenZ.
Streetfashion czy minimalizm? Oversize czy dopasowane kroje? Spodnie z wysokim stanem czy biodrówki? Te i inne trendy zagoszczą na wybiegu w pokazach wyreżyserowanych przez Katarzynę Wojterę. Jedną z głównych atrakcji, oddających ducha i trendy mody wybieranej przez Millennialsów i GenZ, będzie bez wątpienia pokaz z udziałem aktualnych, jak i dawnych modelek GoldenModels.
Na wybiegu pojawią się m.in. Milena i Ilona Krawczyńskie czy Beata Stelmaszczyk-Pustelnik. Gospodarzem wydarzenia będzie popularny prezenter modowy i telewizyjny, Mateusz Hładki.
Intro do pokazów w stylu bitew tanecznych zaprezentują Piotrovscy – duet choreografów, a prywatnie małżeństwo. Popularność w sieci przyniosły im publikowane w mediach społecznościowych układy taneczne inspirowane ulubionymi utworami Millenialsów i ich współczesnymi remake’ami. Aktualnie na Tik-Toku obserwuje ich 400 tysięcy osób, a liczba polubień ich wideo przekroczyła 14 milionów! Razem z duetem na scenie wystąpią młodzi tancerze z Egurrola Dance Studio.
Wydarzenie urozmaicą również panele z udziałem Macieja Majznera. Nawiązując do motywu przewodniego FashionWeeka, podczas jednego z nich stylista omówi, jakie są trendy w modzie, co jest jej ponadczasową klasyką i podpowie, jak międzypokoleniowo wymieniać się elementami garderoby.
FashionWeek zakończy koncert Kuby Szmajkowskiego, finalisty pierwszej edycji „The Voice Kids” oraz zwycięzcy 19. edycji „Twoja twarz brzmi znajomo”. Rzeszę fanów przyniósł mu nie tylko udział w popularnym talent show. Jego kariera rozwinęła się, kiedy został członkiem grupy 4Dreamers. Od czasu rozwiązania zespołu Kuba prowadzi solową karierę, a liczba jego wielbicieli stale rośnie.
Po koncercie odbędzie się meet&greet, podczas którego będzie można sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie z artystą i dopytać go o muzyczne plany na najbliższą przyszłość.
Przygotuj się na „Szaleństwo Zakupów”
Jesienno-zimowa odsłona „Szaleństwa zakupów” to jedno z ważniejszych wydarzeń zakupowych w Polsce. Do akcji dołączyły także modowe marki Manufaktury, a wśród nich m.in. Guess, New Yorker i Olsen.
Dodatkowo w dniach 18 i 19 października na uczestników 19. Manufaktura FashionWeek czekać będą extra rabaty, które ułatwią poszukiwanie tegorocznych modowych hitów. Elementy garderoby z motywami zwierzęcymi, bordowe dodatki, trencze w musztardowym kolorze czy granatowe swetry i kardigany to musthave tego sezonu!
Lista marek Manufaktury biorących udział w akcji „Szaleństwo Zakupów” znajduje się tutaj.
Po więcej wiadomości ze świata mody zapraszamy tu – Wiadomości.
*Materiały prasowe Manufaktura Fashion Week
Redakcja Zegarki i Moda