W ostatnich dniach niemal cały świat opanowało różowe szaleństwo. Wszystko za sprawą filmu „Barbie”, który od dnia premiery odnotowuje rekordy popularności. Kinowy hit zainspirował również sieciówki i marki odzieżowe do stworzenia dedykowanych mu kolekcji. Czy nasze ulice wkrótce zaczną przypominać filmowy Barbieland?

Przekonamy się…

Film „Barbie”, wyreżyserowany przez Gretę Gerwig, miał swoją premierę 21 lipca 2023 roku. W główne role wcielili się Margot Robbie i Ryan Gosling. Już w pierwszy weekend, wyprodukowaną przez Warner Bros produkcję obejrzało w Polsce aż 493 tysiące widzów. W Stanach Zjednoczonych film w pierwszych trzech dniach zarobił – bagatela – 155 milionów dolarów.

Kadr z filmu „Barbie”

Produkcja opowiada o losach Barbie, która przez ponad 60 lat ze zwykłej lalki stała się ikoną popkultury. Pod cukierkową otoczką kryje się jednak głębsze przesłanie, które traktuje o emocjach, dojrzałości, akceptacji i pozycji kobiet we współczesnym świecie.

Za niewątpliwy sukces kinowego hitu odpowiada mistrzowsko zaplanowana ogólnoświatowa kampania reklamowa, prowadzona na długo przed oficjalną premierą w mediach społecznościowych, na bilbordach, plakatach oraz poprzez sprzedaż produktów na licencji Barbie.

Barbie jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie. Kultowymi lalkami bawią się kolejne pokolenia dzieci, a sama zabawka plasuje się wysoko w sprzedażowych rankingach.

Nic dziwnego, że powołanie Barbie i jej przyjaciół „do życia” – choćby tylko na ekranie – wzbudziło tak wiele emocji.

Tymczasem na różowym dywanie…

W dniu każdej z ogólnoświatowych premier różowe dywany zapełniły się gwiazdami. Przedpremierowe pokazy odbyły się m.in. w Hollywood i Seulu, a premiera europejska miała miejsce w Londynie. Na każdej z imprez niezmiennie obowiązywał cukierkowy dress code w stylu Barbie, w który idealnie wpisywały się stylizacje aktorów oraz gości.

Obsada filmu Barbie, źródło People

 

Greta Gerwig, źródło People

Polska premiera filmu „Barbie” odbyła się 19 lipca 2023 roku w warszawskim KinoGramie. Rodzimi celebryci stanęli na wysokości zadania i tłumnie pojawili się na pokazie w dopasowanych do okazji kreacjach. Królowały róż i pastele.

Małgorzata Rozenek-Majdan miała na sobie powłóczystą suknię w kolorze cukierkowego różu. Na maxi postawiła również Karolina Pisarek.

fot. AKPA

Julia Wieniawa i Joanna Opozda wybrały na tę okazję dopasowane kreacje w wersji mini.

fot. AKPA

Uwagę przyciągała Ada Fijał, od stóp do głów spowita w różowy lateks.

fot. AKPA

Joanna Jabłczyńska postawiła na odważną i błyszczącą kreację w jasnym odcieniu.

fot. AKPA

Barbiecore – modowy trend w duchu kinowego hitu

Marka Barbie nie od dziś jest głęboko osadzona w świecie mody. Ubrania i dodatki ze słynnym logo powtarzają się sukcesywnie nie tylko w kolekcjach dla najmłodszych, ale również tych dedykowanych dorosłym.

Za sprawą filmowej ekranizacji świat mody ponownie oszalał na punkcie ubrań i dodatków z krainy Barbie. Wiele popularnych sieciówek m.in. Zara, Sinsay, Bershka, GAP, Stradivarius, Mohito czy Primark inspiruje się trendem barbiecore, tworząc odrębne kolekcje lub przemycając do stałej oferty związane z nim motywy.

Źródło Zara

Marki przede wszystkim stawiają na wszechobecny róż i użycie loga 'Barbie” Jeszcze inne przemycają ducha w krojach, które od razu przywodzą nam na myśl szafę tej kultowej lalki. 

Czy ta moda się przyjmie? Pewnie nie, ale korzystajmy z różu jak najdłużej!

Agata Gortat-Wojakowska

Więcej na temat „Barbie” przeczytasz Między różem a atomem – „Barbie” i „Oppenheimer” podbiją polskie kina!