
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziom zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając jednocześnie do tego, by działać we własnym stylu i w zgodzie z samym sobą.
O New Balance
New Balance to działająca od 1906 roku firma produkująca obuwie oraz odzież i akcesoria sportowe. Powstała w Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie funkcjonuje pięć jej fabryk. Szósta zlokalizowana jest w Wielkiej Brytanii. Firma zatrudnia 8000 współpracowników na całym świecie. W 2022 roku jej przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 5,3 mld dolarów.
W Polsce produkty firmy dostępne są od lat 90. XX wieku. New Balance jest dziś jedną z najlepiej znanych marek obuwia sportowego.
Bieganie dla każdego
Od zupełnie początkującego, przez średniozaawansowanego do zawodowego biegacza każdy znajdzie coś dla siebie w ofercie New Balance. Marka od dawna podkreśla, że nie zamyka się na żadną grupę niezależnie od ich poziomu czy wyników.
Zauważalna jest mocna elitaryzacja biegania jako sportu. Dla wielu biegowe stereotypy zakorzeniły się tak mocno w społeczeństwie, że “biegaczem” mogą nazywać się jedynie elity. Jednak marka z Bostonu w swojej najnowszej kampanii Run Your Way postanowiła jako jej filar ustanowić wyjątkowość i indywidualizmy podkreślając, że niezależnie od powodów dla których biegasz, jesteś biegaczem.
Rozpoczynając swoją przygodę z tym sportem stajemy się częścią biegowej rodziny, do której każdy wchodzi ze swoją indywidualną historią, motywacją i celem. Dla jednych będzie to zdobycie medalu Olimpijskiego, dla innych przebiegnięcie maratonu poniżej trzech godzin, ale będą też tacy, dla których bieganie to sposób na dbanie o dobrą kondycję i lepsze samopoczucie.
Niezależnie od wytyczonych celów lub ich braku, najważniejsze jest to, by czerpać z biegania radość, która sprawia, że stajemy się lepszą wersją siebie.
Tegoroczna kampania Run Your Way wystartowała pod koniec lutego.
W ramach globalnej aktywacji wykorzystane zostały sylwetki różnorodnych biegaczy, m.in. wschodzącej gwiazdy na dystansie 800 m Roisin Willis, amerykańskiego rapera Action Bronsona, zawodowego skateboardera Ryana Lay’a, DJ-a i modela Wesley’a Bediako czy ambasadorki New Balance Ayi Al Hafezy.
W ramach lokalnej odsłony kampanii działania online realizuje Performance Media, a key visuale Run Your Way pojawią się na nośnikach OOH m.in. w warszawskim metrze (Ströer) i na muralach (Good Looking Studio).
Aktywacja przewiduje również zaangażowanie lokalnych społeczności biegowych oraz komunikację w trakcie 18. Półmaratonu Warszawskiego i towarzyszącego mu New Balance Biegu na Piątkę.
Redakcja Zegarki i Moda