Marka GUESS po raz kolejny udowodniła, że los naszej planety nie jest jej obojętny! Globalne, amerykańskie modowe przedsiębiorstwo konsekwentnie realizuje koncepcję zrównoważonego rozwoju, która ma na celu m.in. rozwiązanie palącego problemu zmian klimatycznych na świecie.

Guess, amerykańskie przedsiębiorstwo odzieżowe, założone w latach 80-tych, od lat znane jest ze swojego aktywnego zaangażowania na rzecz klimatu. Zainicjowany w 2016 roku „Guess Sustainability Plan” kieruje działaniami marki w kierunku „zrównoważonej” mody.

W trosce o los naszej planety, Guess od lat wprowadza do sprzedaży kolekcje zaprojektowane z proekologicznych tkanin oraz wyprodukowane z wykorzystaniem „odpowiedzialnych” metod produkcji.

Linia Guess Eco to jeansy, wykonane z przyjaznego środowisku denimu.

W kolekcji Smart Guess użyto recyklingowanych materiałów – tkanin pochodzących z przetworzonych plastikowych butelek, oraz zastosowano innowacyjne technologie farbowania, ograniczające zużycie wody do niezbędnego minimum.

W 2019 r. Guess podjęło działania w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych. Założenia marki zostały zatwierdzone przez Science Based Targets Initiative (organizację non-profit, wspierającą globalne przedsiębiorstwa w działaniach mających na celu spowolnienia zmian klimatycznych).

Guess po raz kolejny udowadnia swoje zaangażowanie na rzecz klimatu, podpisując list kierowany do światowych przywódców

W listopadzie tego roku, Guess dołączyło do inicjatywy ponad 600 ogólnoświatowych firm.

W liście otwartym wzywa się przywódców grupy G20 do spełnienia zobowiązań zawartych w Porozumieniu Paryskim (planie działań mających na celu ograniczenie skutków globalnego ocieplenia).

List, sygnowany przez koalicję „We Mean Buisness”, został skierowany do liderów biorących udział w COP26, konferencji klimatycznej ONZ w Glasgow. Apel zawiera istotne postulaty, których realizacja przyczyni się do rozwoju ekonomicznego oraz pomoże zachować optymalne warunki do życia na planecie, poprzez m.in. ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2030 roku oraz spowolnienie wzrostu temperatur na świecie do 1,5 stopnia Celsjusza.

Guess aktywnie wspiera młodych ludzi zaangażowanych w działania na rzecz rozwiązania kryzysu klimatycznego na świecie

Marka zaoferowała realne wsparcie i pomoc młodzieżowej konferencji klimatycznej ONZ. Dofinansowano udział pięciu młodych delegatek i delegatów ze Stanów Zjednoczonych.

„Właśnie teraz jest czas, by działać. Wciąż mamy szansę, by na dobre przekształcić biznes. W Guess chcemy być częścią rozwiązania problemu zmian klimatycznych. Dokonujemy odważnych wyborów i tworzymy kreatywne rozwiązania. Musimy wspierać także inspirujące młode pokolenie, które prowadzi nas ku lepszej przyszłości. Każdy musi zrobić to, co do niego należy, abyśmy mogli zachować ten piękny świat takim, jaki znamy – i uczynić go takim, jaki sobie wymarzyliśmy” – mówi Carlos Alberini, prezes firmy Guess.

Marka Guess nieustannie pracuje nad nowymi ekologicznymi rozwiązaniami

Guess może się poszczycić obejmującą konkretne działania współpracą z wieloma prominentnymi organizacjami, działającymi na rzecz klimatu. Oprócz porozumienia z koalicją „We Means Business” i organizacją „Science Based Targets Initiative”, marka składa regularne raporty do CDP (globalnej organizacji non-profit, zajmującej się upublicznianiem kluczowych informacji dotyczących wpływu na środowisko gromadzonych przez ponad 4,5 tysiąca firm z całego świata).

Marka opracowuje obecnie własną strategię Climate Action Roadmap, która ma za zadanie poprawę efektywności sklepów, inwestycję w odnawialne źródła energii oraz modyfikacje w sposobach kreowania i produkcji swoich towarów.

W 2021 roku przedsiębiorstwo opracowało działania mające na celu 18% redukcję emisji gazów cieplarnianych w bezpośrednim procesie operacyjnym w przeliczeniu na metr kwadratowy.

Co równie ważne, większość opakowań wykorzystywanych do transportu pochodzi z recyklingu lub wykonano je z materiałów ponownie przetworzonych.

Wszelkie nowości zegarkowe oraz informacje dotyczące marki GUESS znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki – GUESS.

Agata Gortat – Wojakowska

Baner