Co łączy ikonę popkultury Myszkę Mickey z rdzennie japońskim, jednym z największych światowych producentów zegarków – Citizen? Udana współpraca!

Baselworld od lat jest miejscem, w którym przeplatają się światy mody oraz zegarmistrzostwa. To również doskonała okazja do spektakularnych premier i zapowiedzi najnowszych modeli zegarków. W tegorocznej edycji szczególnie wykorzystała to marka Citizen, zapowiadając efektywną współpracę z „bajecznym” gigantem – Disneyem.

Produkt tej firmy został oficjalnym czasomierzem Disneyland Resort w Kalifornii i czterech innych parków rozrywki Disney. Daty nie są przypadkowe – japońska marka obchodzi stulecie istnienia, a Myszka Miki 90. urodziny. Głównym założeniem współpracy ma być oczywiście stworzenie serii zegarków z disneyowskimi postaciami.

Warto na marginesie dodać, że dwie inne marki – szwajcarski Swatch i amerykański Nixon również uczciły tę bajkową postać na wizerunkach tarcz zegarków.

Japoński Citizen nie traci czasu i sukcesywnie uchyla rąbka tajemnicy odnośnie swojego pomysłu na realizację umowy. Podczas specjalnego eventu w Orlando w stanie Floryda dziennikarze i cały zegarkowy świat mogli zobaczyć najnowszy spot reklamowy, inspirowany dorobkiem fabryki snów.

Co sprawia, że czasomierz Citizen jest tak niezwykły?

Zarówno muzyka, jak i animowane postacie wywodzą się prosto z Alicji w Krainie Czarów i nawiązują do świąt Bożego Narodzenia. W rytmie znanego utworu „I’m late” możemy oglądać jak biały króliczek spieszy na spotkanie Alicji i Szalonego Kapelusznika, którzy na nadgarstkach mają… zegarki Citizen. Wszystko w celu promowania zalet lekkiego Eco-Drive, podstawowej i najbardziej znanej technologii tej marki.

W oryginalnym filmie Biały Królik zawsze bardzo się spieszy, co czyni z niego symbol uciekającego czasu. Szczególnie dzisiaj w szalonych czasach to tak wymowne… Reklama odtwarza ten aspekt jego postaci, wykorzystując charakterystycznych bajkowych bohaterów w humorystycznej historii, do przedstawienia zalet Eco-Drive.

Kolejny scenariusz to główna rola Kota z Cheshire, który z gracją pilnuje czasu, spoglądając na swój czasomierz, by nie pozwolić Białemu Królikowi zdążyć na teatralne przedstawienie. Obejrzyj krótki spot reklamowy tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=oHEl1nodv3A&feature=youtu.be

Reklamy będą emitowane na całym świecie w dwóch 15-sekundowych i dwóch 30-sekundowych wersjach. Głównymi stacjami telewizyjnymi, które będą je nadawać są ABC oraz FOX, dodatkowo pokaże je sieć kin Screenvision.

Nowe modele zegarków Citizen z wizerunkiem Myszki Mickey

Klienci będą mieli do wyboru 9 zegarków z podobizną Myszki Mickey. Dostępne będą dwie średnice kopert – damska 29,5 mm i męska 40 mm.

Wariant większy posiada kopertę w kolorze czarnym ze srebrnymi indeksami, na bransolecie, bransolecie typu mesh bądź skórzanym pasku. Na tarczy przewidziano różne konfiguracje – od matowej bądź błyszczącej postaci Myszki Miki, do ujęcia w ruchu, który marka nazywa „ściganiem się z czasem”.

Mniejsze odpowiedniki mają czarną tarczę z akcentami w kształcie diamentów oraz stalową kopertę i bransoletę, również w kolorze złota. Miniaturowa twarz Mickey jest umieszczona na wysokości godziny 8.

Cała kolekcja waha się w granicach od 295 $ do 475 $, co przy aktualnym kursie dolara wynosi równowartość 1 109 zł i 1 786 zł.

Modele będą dostępne do kupienia w sprzedaży online za pośrednictwem strony www.citizenwatch.com pod koniec marca 2019.

 

Marzena
Redakcja Zegarki i Moda