Co sekundę na świecie spalanych lub wyrzucanych na wysypiska jest tyle produktów przemysłu odzieżowego, ile wypełniłoby całą śmieciarkę. Oznacza to, że 87% materiałów wykorzystywanych do produkcji odzieży jest marnowanych. Właśnie dlatego marka The North Face już od 1966 roku stara się zmienić ten stan rzeczy, dążąc do jednego podstawowego celu: ochrony naszej planety.

The North Face wprowadza do sprzedaży coś, czego jeszcze nie było – modę cyrkularną

W tym sezonie The North Face wprowadza do sprzedaży coś, czego jeszcze nie było – kolekcję cyrkularną, która zapewni komfort i trwałość. Każdy element został zaprojektowany w taki sposób, aby dało się z łatwością poddać go recyklingowi. Projektanci zadbali nie tylko o wysoką jakość samego produktu, ale też o to, co stanie się z nim na samym końcu jego podróży.

Kolekcja jest częścią kampanii It’s More Than A Jacket, a główna idea, jaka za nią stoi, to ochrona naszej planety oraz wiara w to, że nasza historia jest wpleciona w ubrania, które nosimy. Miejsca, które odwiedzamy, ludzie, których spotykamy i wspomnienia, które na zawsze pozostają w naszej pamięci. Kolejny krok, to zadbanie o to, by te same produkty nie wywierały negatywnego wpływu na planetę, na której żyjemy.

18 modeli stworzonych w tym sezonie przez The North Face zostało zaprojektowanych tak, aby zminimalizować ilość odpadów i zanieczyszczeń. Są wykonane w taki sposób, który pozwala na łatwe oddzielenie poszczególnych elementów i poddanie ich recyklingowi po zakończeniu okresu użytkowania – zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego. Każdy produkt ma przede wszystkim zapobiec powstawaniu odpadów i zanieczyszczeń, zapewnić jak największą trwałość i pomóc w regeneracji systemów naturalnych.

Ponadto, do 2025 roku 100% głównych materiałów marki będzie pochodziło z recyklingu, źródeł odnawialnych lub regenerowanych, co pomoże zminimalizować ich ślad środowiskowy. Podczas nadchodzących 50 lat eksploracji ochrona środowiska naturalnego będzie tak ważna, jak jeszcze nigdy dotąd.

Marka The North Face wprowadziła również proste rozwiązanie, które pozwoli w łatwy sposób poddać odzież i obuwie recyklingowi, kiedy życie danego produktu dobiegnie końca. Program Clothes The Loop ułatwia użytkownikom zadbanie o recykling niechcianej odzieży i obuwia w wielu wyznaczonych do tego miejscach w Europie czy Ameryce Północnej – jedyne, co muszą zrobić to oddać produkty do sklepu.

Przyszłość Ziemi na pierwszym miejscu

Odzież produkowana zgodna z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego stawia naszą przyszłość na pierwszym miejscu. To nowy design z myślą o lepszym świecie. To coś więcej niż kurtka. Nowa kolekcja The North Face jest już dostępna online oraz w wybranych sklepach stacjonarnych marki. Aby być na bieżąco z nadchodzącymi premierami, obserwuj @thenorthface na Facebooku i Instagramie.

Redakcja Zegarki i Moda
*mat. pras. marki The North Face