Prestiżowa marka szwajcarskich zegarków Raymond Weil prezentuje odświeżoną kolekcję Parsifal – czasomierzy inspirowanych muzyką klasyczną. Czy warto w nie zainwestować?

Raymond Weil – historia marki. Kompatybilny świat zegarków i muzyki klasycznej

Firma Raymond Weil została utworzona w 1976 roku. Jej założycielem był wielki pasjonat zegarków i pasjonat muzyki klasycznej – Raymond Weil, który na początku osobiście zajmował się ich dystrybucją. Na początku lat 80. do przedsiębiorstwa dołączył Olivier Bernheim, zięć Raymonda Weila, który rozkręcił marketing firmy na niespotykaną skalę. Weil do współpracy pozapraszał znanych i cenionych na całym świecie artystów fotografików (np. Loisa Greenfielda), którzy wykonywali profesjonalne sesje zdjęciowe.

W 2006 roku załoga powiększyła się o wnuków: Pierra i Ellie Bernheim, a sama marka do dzisiaj pozostaje niezależną i jest zarządzana przez rodzinę twórcy.

Specyficzną cechą zegarków Raymond Weil są nazwy wszystkich dużych kolekcji, które nawiązują do słynnych dzieł muzycznych (np. Otello, Traviata, Don Giovanni).

Marka współpracuje obecnie z najbardziej znanymi salami koncertowymi na świecie, między innymi z Royal Albert Hall, jest partnerem nagród muzycznych BRIT Awards i bierze udział w projekcie dobroczynnym VH1 Save The Music Foundation.

Kolekcja Parsifal inspirowana operą „Parsifal” Wilhelma Richarda Wagnera

Znana marka i jedna z wizytówek szwajcarskiego przemysłu zegarmistrzowskiego od lat tworzy zegarki nawiązujące do świata muzyki. Kolekcją czasomierzy wpisujących się w ten klimat jest Parsifal. Linia została wprowadzona na rynek po raz pierwszy na początku lat 90. XX wieku. Inspiracją do jej stworzenia była opera o tej samej nazwie, do której muzykę napisał Wilhelm Richard Wagner – niemiecki kompozytor, dyrygent i teoretyk muzyki okresu romantyzmu. Wielki reformator muzyki operowej stworzył wiele dramatów muzycznych z których najsłynniejsze to: „Tristian i Izolda”, „Pierścień Nibelunga” oraz właśnie „Parsifal”.

Odświeżona kolekcja Parsifal marki Raymond Weil po raz kolejny pokazuje głębokie przywiązanie do swoich korzeni i pragnienie zachowania tradycji jako źródła inspiracji. Linia dla niej i dla niego stanowi doskonałą esencję klasycznej estetyki i dostępnego luksusu. Kluczowe cechy odświeżonej kolekcji to: symboliczny pierścień, dwukolorowa stal szlachetna, złote lub czarne cyfry rzymskie oraz współczesna matowa, biała tarcza z masy perłowej. 

Koperty zegarków w zależności od modelu mają średnice pasujące zarówno na mniejszy nadgarstek damski – 30 mm, jak i większy męski – 41 mm. Modele wykonano ze stali szlachetnej, która dzięki technice PVD zyskała piękny, złoty kolor. Wszystkie zegarki posiadają mechanizm kwarcowy. Wodoodporność ustalono na poziomie 50 m (5 atm).

W wersji damskiej zaproponowano tarcze z białej masy perłowej w całości z rzymskimi cyframi lub z rzymskimi cyframi i 8 diamentami w postaci indeksów.

Wszystkie modele posiadają:
– okienko datownika na godzinie trzeciej,
– bransoletę ze stali nierdzewnej częściowo pokrytą PVD w kolorze żółtego złota,
– zapięcie z podwójnym systemem bezpieczeństwa,
– szkło szafirowe odporne na zarysowania,
– tarczę z masy perłowej.

Na koniec warto podkreślić, że choć firma Raymond Weil nie należy do żadnej wielkiej grupy, istnieje na rynku już ponad 40 lat. I to mimo braku wsparcia finansowego i know-how, jakie oferują wielcy zegarkowi gracze oferujący po kilkanaście różnych marek. Oznacza to, że potrafi tworzyć czasomierze, które mają całkiem szerokie grono odbiorów.

Agata
Redakcja Zegarki i Moda

Materiał opracowano na podstawie informacji prasowej marki Raymond Weil