Jak można zauważyć początek 2025 roku jest dość burzliwy w branży dóbr luksusowych. Dopiero co świat obiegła wieść, że Rolex postanowił zamknąć markę zegarków Carl F. Bucherer, której stał się właścicielem w 2023 roku, a o czym możecie przeczytać na portalu Zegarki i Pasja.

Chwile przed rewelacjami ze świata zegarków usłyszeliśmy inną zaskakującą informację, tym razem ze świata mody. Dokładniej rzecz ujmując marka Gucci zakończyła współpracę z Sabato De Sarno. Był on dyrektorem kreatywnym włoskiej marki od 2023 roku. 

Marka w kryzysie 

Marka Gucci od 1990 roku należy do francuskiego holdingu Kering. Co istotne dochody włoskiego producenta stanowią połowę dochodu całego holding, więc kiedy w drugiej połowie 2024 roku spadły one nawet o 25% to cała firma znacznie to odczuła. 

Jednym z rozwiązań na ten stan rzeczy zapewne było objęcie w zeszłym roku stanowiska dyrektora generalnego przez Stefano Cantino, który teraz wprowadza swoją strategię.

Jak podają specjaliści z branży, przed Gucci długa i trudna droga powrotna na szczyt, ale jak wiadomo – wszystko się może zdarzyć.

Źródło: businessoffashion.com

Zbyt duże ceny. Za mało mody

Jako jedną z przyczyn gorszych wyników włoskiej marki podaje się fakt, że w ciągu ostatnich lat tak jak wiele innych marek w głównej mierze postanowiła podnosić ceny jednocześnie prezentując znacznie mniej produktów – szczególnie takich prezentujących pewne innowacje. 

Co dalej?

Na chwilę obecną Gucci nie ogłosił nazwiska następcy Sabato De Sarno poza  informacją, że stanie się to w odpowiednim czasie. 

Prawdopodobnie jest to spowodowane chęcią znalezienia jak najlepszego kandydata na stanowisko dyrektora kreatywnego, a który będzie idealnym wyborem na te trudne dla marki czasy. 

Oczywiście jako portal branżowy będziemy śledzić kolejne doniesienia zarówno z marki Gucci jak i innych marek modowych.

Jeśli szukacie więcej nowości ze świata mody i nie tylko zapraszamy tu: Wiadomości.

Mateusz Pycia