3… 2… 1… start! Zaczynamy! Zapraszamy Was, drodzy Panowie, kochający szybkie samochody do lektury wpisu o marce Scuderia Ferrari. Kto założył tę markę? Kiedy? Dlaczego? Co oznacza po włosku „Scuderia Ferrari”? Dlaczego samochody tej marki są symbolem luksusu, dostępnym tylko dla nielicznych, a zegarki może nabyć niemal każdy mężczyzna – fan motoryzacji?

Tego wszystkiego dowiesz się z niniejszego wpisu.

Światy motoryzacji i zegarmistrzostwa są sobie bliskie od wielu lat.

Te dwa światy łączy precyzja czasu, osiągane wyniki, technologiczne zaawansowanie oraz unikalny design. W trend symbiozy samochodów i zegarków wpisała się nierozłącznie marka Scuderia Ferrari. Znana wielu na całym świecie. Od wielu lat tworzy superszybkie sportowe samochody, a od niedawna oferuje także zegarki z charakterystycznym logo z czarnym rumakiem na tarczy.

Tego typu zegarki, tworzone przez marki znane i poważane na całym świecie, zawsze budzą emocje. Zapewne z propozycją marki Scuderia Ferrari nie będzie inaczej. Niektórym mężczyznom czasomierze mogą odpowiadać, innym nie. Nie zmienia to faktu, że portfolio marki jest bogate, a zdecydowana większość to męskie modele kwarcowe.

Zanim jednak zaprezentujemy dwie tegoroczne nowości, warto chociaż pokrótce napisać o marce Ferrari, jej rodowodzie, czyli świecie pięknych, luksusowych samochodów sportowych.

Czarny rumak Ferrari, czyli słów kilka o historii marki

Historia marki Ferrari nierozłącznie związana jest z założycielem marki – Enzo Anzelmo Ferrari.

Przyszły kierowca rajdowy urodził się 1898 roku w północnych Włoszech, w Modenie. Już od najmłodszych lat przejawiał zainteresowanie samochodami. Po wczesnej śmierci ojca pracował w różnych warsztatach samochodowych, gdzie zdobywał wiedzę i umiejętności. Potem zaczęła się jego wielka kariera. Brał udział w 47 wyścigach, z czego w 13 zajął pierwsze miejsce. W 1929 roku założył własny zespół wyścigowy Scuderia Ferrari.

O ile życie zawodowe kwitło, to życie prywatne nie było już tak szczęśliwe. Miał dwóch synów, z czego jeden z nich w wieku młodzieńczym zmarł. Enzo Ferrari kierował firmą aż do swojej śmierci w 1988 roku.

Czarny koń, który przynosi szczęście. Symbolika słynnego logo Ferrari

Słynne logo Ferrari to wizerunek czarnego, stojącego na dwóch tylnych nogach rumaka, na żółtym tle.

Warto przypomnieć, a być może dowiedzieć się, że kolor żółty symbolizował Modenę – rodzinne miasto założyciela marki. Znajdujące się pod koniem litery „S” i „F” pochodziły od nazwy zespołu Enza Ferrariego. „Scuderia Ferrari” to w wolnym tłumaczeniu – „stajnia wyścigowa Ferrari”. Nad tarczą widnieją jeszcze barwy: zielona, biała, czerwona, które odpowiadają barwom włoskiej flagi i miały jednoznacznie wskazywać kraj pochodzenia.

Do dziś galopujący rumak z logo Ferrari jest symbolem luksusu, dostępnym tylko dla nielicznych.

Scuderia Ferrari – czasomierze z czarnym rumakiem na tarczy

Marka odniosła wielki sukces komercyjny w zakresie samochodów sportowych. Czy odniesie go także w zakresie zegarków? Szanse są spore. Zarówno bolidy, jak i zegarki wymagają technologicznego zaawansowania, niezwykłej precyzji, jak i napędzającego je paliwa.

Co przemawia na ich korzyść? Przyjrzyjmy się bliżej.

„Serce” zdecydowanej większości zegarków to mechanizm kwarcowy zasilany baterią. Zapewnia to precyzję czasu i czyni modele praktycznie bezobsługowym.

Design utrzymany jest w sportowym stylu. Czasomierze mają nawiązywać wyglądem do charakterystycznych elementów pojazdów marki Ferrari: felg, kół, śladów opon, deski rozdzielczej, kształtu i zdobień kierownicy itp.

Zdecydowana większość modeli, na tarczy, w miejscu indeksy godziny 12 posiada słynne (opisane wyżej) logo Ferrari. Jedynie wybrane, pojedyncze modele mają logo w kolorze szarym lub indeks godziny arabskiej 12.

Wszystkie koperty wykonane zostały ze stali szlachetnej, natomiast poszczególne modele różnią się średnicą.

Np. prezentowane poniżej dwa męskie modele – tegoroczne nowości – mają średnicę 44 mm. Są to sportowe męskie zegarki Scuderia Ferrari Pilota Evo o referencji 0830713 oraz 0830712.

Koperta o średnicy 44 mm, pasek wykonany ze skóry naturalnej oraz czarno-czerwona kolorystyka nawiązują do bogatej przeszłości Ferrari. Warto podkreślić także dodatkowe funkcje: stoper, datownik oraz wskazanie czasu w trybie 24h.

Jeśli chodzi o wodoszczelność to zdecydowana większość zegarków ma klasę ustaloną na poziomie 30 m, co pozwala na podstawowy kontakt z wodą. Zegarki wyposażone są w mineralne szkła oraz w kwarcowe mechanizmy.

Czy luksus musi kosztować? Ceny

Zastosowane materiały powodują, że zegarki są tanie, a więc relatywnie dostępne.

Najtańsze modele chłopięce z kolekcji Pitlane kosztują 339 zł. Dla dorosłych mężczyzn ceny rozpoczynają się od 450 zł, a kończą na ok. 2 600 zł. Nie jest to kwota niska, ale w czołowym zderzeniu z cenami samochodów włoskiego producenta, zegarek sygnowany logo SF jest zdecydowanie bardziej osiągalny.

 

Agata Molka

*zdjęcia: źródło: https://www.facebook.com/ScuderiaFerrari/