3… 2… 1… start! Zaczynamy! Zapraszamy Was, drodzy Panowie, kochający szybkie samochody do lektury wpisu o marce Scuderia Ferrari. Kto założył tę markę? Kiedy? Dlaczego? Co oznacza po włosku „Scuderia Ferrari”? Dlaczego samochody tej marki są symbolem luksusu, dostępnym tylko dla nielicznych, a zegarki może nabyć niemal każdy mężczyzna – fan motoryzacji?
Tego wszystkiego dowiesz się z niniejszego wpisu.
Światy motoryzacji i zegarmistrzostwa są sobie bliskie od wielu lat.
Te dwa światy łączy precyzja czasu, osiągane wyniki, technologiczne zaawansowanie oraz unikalny design. W trend symbiozy samochodów i zegarków wpisała się nierozłącznie marka Scuderia Ferrari. Znana wielu na całym świecie. Od wielu lat tworzy superszybkie sportowe samochody, a od niedawna oferuje także zegarki z charakterystycznym logo z czarnym rumakiem na tarczy.
Tego typu zegarki, tworzone przez marki znane i poważane na całym świecie, zawsze budzą emocje. Zapewne z propozycją marki Scuderia Ferrari nie będzie inaczej. Niektórym mężczyznom czasomierze mogą odpowiadać, innym nie. Nie zmienia to faktu, że portfolio marki jest bogate, a zdecydowana większość to męskie modele kwarcowe.
Zanim jednak zaprezentujemy dwie tegoroczne nowości, warto chociaż pokrótce napisać o marce Ferrari, jej rodowodzie, czyli świecie pięknych, luksusowych samochodów sportowych.
Czarny rumak Ferrari, czyli słów kilka o historii marki
Historia marki Ferrari nierozłącznie związana jest z założycielem marki – Enzo Anzelmo Ferrari.
Przyszły kierowca rajdowy urodził się 1898 roku w północnych Włoszech, w Modenie. Już od najmłodszych lat przejawiał zainteresowanie samochodami. Po wczesnej śmierci ojca pracował w różnych warsztatach samochodowych, gdzie zdobywał wiedzę i umiejętności. Potem zaczęła się jego wielka kariera. Brał udział w 47 wyścigach, z czego w 13 zajął pierwsze miejsce. W 1929 roku założył własny zespół wyścigowy Scuderia Ferrari.
O ile życie zawodowe kwitło, to życie prywatne nie było już tak szczęśliwe. Miał dwóch synów, z czego jeden z nich w wieku młodzieńczym zmarł. Enzo Ferrari kierował firmą aż do swojej śmierci w 1988 roku.
Czarny koń, który przynosi szczęście. Symbolika słynnego logo Ferrari
Słynne logo Ferrari to wizerunek czarnego, stojącego na dwóch tylnych nogach rumaka, na żółtym tle.
Warto przypomnieć, a być może dowiedzieć się, że kolor żółty symbolizował Modenę – rodzinne miasto założyciela marki. Znajdujące się pod koniem litery „S” i „F” pochodziły od nazwy zespołu Enza Ferrariego. „Scuderia Ferrari” to w wolnym tłumaczeniu – „stajnia wyścigowa Ferrari”. Nad tarczą widnieją jeszcze barwy: zielona, biała, czerwona, które odpowiadają barwom włoskiej flagi i miały jednoznacznie wskazywać kraj pochodzenia.
Do dziś galopujący rumak z logo Ferrari jest symbolem luksusu, dostępnym tylko dla nielicznych.
Scuderia Ferrari – czasomierze z czarnym rumakiem na tarczy
Marka odniosła wielki sukces komercyjny w zakresie samochodów sportowych. Czy odniesie go także w zakresie zegarków? Szanse są spore. Zarówno bolidy, jak i zegarki wymagają technologicznego zaawansowania, niezwykłej precyzji, jak i napędzającego je paliwa.
Co przemawia na ich korzyść? Przyjrzyjmy się bliżej.
„Serce” zdecydowanej większości zegarków to mechanizm kwarcowy zasilany baterią. Zapewnia to precyzję czasu i czyni modele praktycznie bezobsługowym.
Design utrzymany jest w sportowym stylu. Czasomierze mają nawiązywać wyglądem do charakterystycznych elementów pojazdów marki Ferrari: felg, kół, śladów opon, deski rozdzielczej, kształtu i zdobień kierownicy itp.
Zdecydowana większość modeli, na tarczy, w miejscu indeksy godziny 12 posiada słynne (opisane wyżej) logo Ferrari. Jedynie wybrane, pojedyncze modele mają logo w kolorze szarym lub indeks godziny arabskiej 12.
Wszystkie koperty wykonane zostały ze stali szlachetnej, natomiast poszczególne modele różnią się średnicą.
Np. prezentowane poniżej dwa męskie modele – tegoroczne nowości – mają średnicę 44 mm. Są to sportowe męskie zegarki Scuderia Ferrari Pilota Evo o referencji 0830713 oraz 0830712.
Koperta o średnicy 44 mm, pasek wykonany ze skóry naturalnej oraz czarno-czerwona kolorystyka nawiązują do bogatej przeszłości Ferrari. Warto podkreślić także dodatkowe funkcje: stoper, datownik oraz wskazanie czasu w trybie 24h.
Jeśli chodzi o wodoszczelność to zdecydowana większość zegarków ma klasę ustaloną na poziomie 30 m, co pozwala na podstawowy kontakt z wodą. Zegarki wyposażone są w mineralne szkła oraz w kwarcowe mechanizmy.
Czy luksus musi kosztować? Ceny
Zastosowane materiały powodują, że zegarki są tanie, a więc relatywnie dostępne.
Najtańsze modele chłopięce z kolekcji Pitlane kosztują 339 zł. Dla dorosłych mężczyzn ceny rozpoczynają się od 450 zł, a kończą na ok. 2 600 zł. Nie jest to kwota niska, ale w czołowym zderzeniu z cenami samochodów włoskiego producenta, zegarek sygnowany logo SF jest zdecydowanie bardziej osiągalny.
Agata Molka
*zdjęcia: źródło: https://www.facebook.com/ScuderiaFerrari/